Santa Maria es converteix en la primera ‘estació taronja’ de Rodalies

L’Adif millorarà la seguretat dels passos entre andanes a Can Sant Joan i al centre

L’estació de tren de Santa Maria (línies 4 i 7) és la primera que ha incorporat la nova imatge corporativa de Rodalies de Catalunya des del traspàs de competències de l’Estat a la Generalitat. L’estació de Terra Nostra ha passat per un procés integral de modernització –ja finalitzat– i s’ha convertit en la primera ‘estació taronja’, els colors de la nova imatge. El nou edifici ha eliminat les barreres arquitectòniques, s’han millorat els accessos i l’entorn de l’estació. El procés de substitució del color vermell tradicional per les noves tonalitats inclou canviar el mobiliari (bancs, rellotges…) fins als indicadors de viatges i les màquines de venda de bitllets.  

 

D’altra banda, l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) instal·larà un nou sistema de passos entre andanes a les estacions de Montcada–Bifurcació (Can Sant Joan), de la línia 3, 4 i 7 de Rodalies, i Montcada i Reixac (Montcada Centre), de la línia 2, la de Portbou. El nou sistema, dotat de paviment antilliscant de cautxú, millorarà la seguretat dels passos. Se n’instal·laran dos a Bifurcació i un altre a l’estació del centre. Les noves infraestructures de cautxú ofereixen una major seguretat i millors prestacions. La tecnologia emprada es basa en estructures modulars de cautxú vulcanitzat d’alta capacitat antilliscant, fins i tot en condicions meteorològiques adverses. Ja n’hi ha més de 400 a tota la xarxa ferroviària convencional, sense que s’hi hagi registrat cap incident.

 

En total, l’Adif renovarà els passos entre andanes de 228 estacions de tot l’Estat, 47 de les quals a Catalunya. Les actuacions s’inclouen en el Pla de Seguretat en la Circulació 2010, i compten amb un pressupost de proper als cinc milions d’euros. Els treballs que es duran a terme a les estacions consistiran en el desmuntatge dels passos existents; la col·locació dels nous, que es farà de forma ràpida donat que el muntatge no requereix de maquinària pesant; i l’adaptació de les rampes d’accés per fer-les accessibles a tothom.

Seccions:

Deixa un comentari