Se suprimeix el Punt d’Atenció Ciutadana per poca afluència d’usuaris
Els veïns s’oposen a la decisió en considerar que el servei és molt important per al barri
Ahir dimarts, 25 de juliol, va ser l’últim dia que el Punt d’Atenció Ciutadana (PAC) de Can Cuiàs, situat al Centre Cívic, va obrir les seves portes. L’Ajuntament ha decidit suprimir el servei, inaugurat al març del 2007, per la poca afluència d’usuaris. Segons un informe municipal, el PAC ha atès durant el primer semestre d’aquest any 150 consultes, 124 menys que el mateix període de l’exercici anterior, amb una mitjana diària de 7’5 persones. Fonts consistorials han remarcat que la demanda al PAC ha anat a la baixa des del 2009, fet que ja va comportar al març del 2010 la reducció del nombre de dies a la setmana d’atenció ciutadana, passant a obrir només els dimarts de 16 a 19h.
La presidenta de l’Àrea Interna, M. Carmen Porro (PSC), va informar ahir els veïns en una reunió que va mantenir amb els representants de l’AV del barri, que no veu amb bons ulls la supressió del servei. “Eliminem el PAC donat l’escàs nombre d’atencions que s’hi produeixen”, ha indicat l’edil, qui ha explicat que la majoria de les consultes estan relacionades amb demandes sobre justificants d’empadronament, “un tràmit que es pot fer amb el certificat Idcat des del web www.montcada.cat”, ha afegit Porro. Per la seva banda, l’entitat veïnal ha anunciat que farà tot el possible perquè “el barri no es quedi sense aquest servei tan important”, ha comentat Pedro Herrera, de la junta, qui també ha qüestionat les dades presentades per l’Ajuntament sobre l’afluència d’usuaris. “Creiem que són més perquè, de vegades, iniciem la consulta al PAC i després portem els papers a l’Ajuntament si hi ha algú que vingui al centre”, ha manifestat Herrera.
La persona que fins ara treballava al PAC passarà a donar suport a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC), ubicada a l’Ajuntament, que durant el 2010 va atendre un total de 38.684 ciutadans.