Adéu a un curs atípic que serà recordat per la pandèmia de la Covid-19

El coronavirus va obligar a clausurar les aules al març i a continuar les classes per via telemàtica fins al juny

La intervenció permetrà millorar l'accés dels alumnes i les seves famílies a l'escola Elvira Cuyàs
Anna S.
Aquest divendres és l’últim dia lectiu del curs 2019-2020, que passarà a la història com un any atípic marcat per la pandèmia de la Covid-19. No hi ha hagut les abraçades del darrer dia de classe ni les tradicionals festes de comiat per a aquells alumnes que acaben etapa, com els de 6è de Primària, els de 4t d’ESO o els de 2n de Batxillerat. El confinament va obligar a clausurar les aules el passat 13 de març, quan es va decretar l’estat d’alarma, i d’aleshores ençà, les classes s’han fet per via telemàtica. La decisió va agafar per sorpresa el professorat i les famílies, que van haver d’adaptar-se a la nova situació d’un dia per a l’altre. 
“Els mestres ens hem hagut de reinventar i ajustar-nos a la nova normalitat. Ha estat un gran esforç per part de tothom”, ha destacat la directora de l’escola Mitja Costa, Belén Bon, qui considera que “la conjuntura també ha permès descobrir l’escola virtual i tot un món d’oportunitats que, fins ara, no existien”.
La crisi sanitària de la Covid-19 ha deixat al descobert la desigualtat entre les persones que poden tenir accés a les noves tecnologies i les que no, a més d’altres problemes de precarietat molt més greus.  La situació més complicada s’ha viscut a les escoles amb un percentatge bastant elevat d’alumnat sense recursos digitals. Des dels centres educatius i l’Ajuntament s’han distribuït dispositius, connexió i material perquè tothom pogués continuar el curs. “Proporcionar ordinadors o connexió a internet als alumnes vulnerables no ha fet que el trimestre acabi amb igualtat de condicions, ja que l’aprenentatge no es garanteix rebaixant la bretxa digital”, ha indicat la directora de l’INS La Ribera, Àngels Longán, qui ha denunciat que “el sistema educatiu no hagi afavorit l’equitat des de fa temps en permetre l’existència de centres segregats a l’escola pública”. Longán ha posat l’accent en el fet que una part important de l’alumnat viu en situacions de precarietat molt poc favorables per a l’aprenentatge i que les desigualtats encara s’agreujaran més.
De cara al curs vinent, el professorat ha mostrat la seva preocupació, perquè encara no sap quins protocols haurà de seguir per adaptar-se a la nova normalitat.
Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari