Albert Oltra guanya el concurs ‘Joc de cartes’ com a xef del restaurant Don Martín de Santa Coloma de Gramenet

Actualment, el cuiner montcadenc regenta l’establiment ‘Tast & Gust’ de Cerdanyola del Vallès

Albert Oltra amb Marc Ribes, a la plaça de la Vila, de Santa Coloma de Gramenet, on es va fer l'entrega del premi i on es troba Don Martín
JDC

El cuiner montcadenc Albert Oltra va guanyar el darrer capítol del concurs de TV3 ‘Joc de cartes’ com a xef del restaurant Don Martín de Santa Coloma de Gramanet, que competia amb la Taverna Gaudir, La Cuina de la Loli i el Perdut, de la mateixa població.

Don Martín va aconseguir el triomf gràcies al vot de qualitat del presentador i xef Marc Ribes, que va fer capgirar el marcador en l’últim moment, deixant en segon lloc La Cuina de la Loli, que anava clarament per davant.

El mig punt extra pel plat estrella –la galta a baixa temperatura amb parmentier de patata i tòfona–, així com el preu del menú, van ser decisius perquè el restaurant que representava Oltra aconseguís imposar-se a la final. “Finalment, va ser una experiència divertida, tot i que, participar-hi no va ser iniciativa meva, sinó del propietari del restaurant”, recorda Oltra. El programa es va gravar fa 7 mesos i va ser emès el passat 12 de febrer.

Albert Oltra, amb el diploma de JDC

Trajectòria

Oltra, de 46 anys, va començar a treballar com a xef al restaurant de la seva família, Can Piqué, situat a la Serralada de Marina. Fa dos anys, va deixar el negoci familiar per fer d’assessor a Don Martín, on finalment va treballar com a xef fins a l’estiu de 2024, quan va decidir fer-se càrrec del restaurant ‘Tast & Gust’ de Cerdanyola del Vallès, que regenta actualment amb la seva dona. “És un restaurant amb 20 anys de trajectòria que tancava per jubilació i que nosaltres volem mantenir, apostant per la cuina catalana de mercat i el producte de qualitat”, ha explicat Oltra, amb una filla de 21 anys que segueix les seves passes en el món de la gastronomia.

Seccions:

Deixa un comentari