El canvi de facturació de la llum genera més d’un centenar de consultes

La telefonia i Internet continuen provocant el major nombre de reclamacions

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) ha atès un total de 950 consultes durant el 2009 i  432 reclamacions. Els àmbits de la telefonia mòbil i la connexió a Internet són els que més reclamacions registren (190 sobre 203 consultes), però també s’ha detectat un important increment de les consultes sobre el rebut elèctric –amb motiu de l’entrada en vigor del Decret que obliga les companyies a facturar mensualment amb lectures estimades– i les vinculades amb la gestió bancària (68 consultes). Sobre el rebut de la llum, el problema esdevé quan les lectures no s’equiparen al consum real i els usuaris reben recàrrecs per excés de consum o bé facturacions amb importants oscil·lacions –uns mesos molt elevades i d’altres, amb un import baix.

 

Pel que fa als serveis telefònics, l’OMIC alerta de la contractació dels serveis de companyies de baix cost –que prometen uns nivells de cobertura d’Internet elevats– ja que, a causa de la ubicació de Montcada i de la manca de potencia d’aquestes empreses, els clients poden arribar a pagar per un servei del qual no gaudeixen. L’oficina també fa una crida a la ciutadania perquè vagi amb compte amb la venda de telefonia a domicili ja que, entre d’altres irregularitats que es poden donar, en algunes ocasions l’agent ven un producte amb una sèrie d’avantatges que després no apareixien reflectides al contracte signat.

 

La rescissió de pòlisses laborals, de vehicles o d’accidents, l’aplicació de clàusules i les comissions per gestions bancàries, entre d’altres, són temes que han generat un increment de les consultes sobre entitats bancàries respecte a anys anteriors. Segons l’OMIC, els clients “estan mirant amb lupa” les transaccions i les gestions bancàries i busquen si poden estalviar en aquest àmbit. Sobre el comerç les consultes i reclamacions han baixat i l’oficina assegura que “la gent no compra tant, les consultes sobre serveis turístics han baixat malgrat la reducció de preus”. També s’han incrementat les consultes de caire jurídic, provocades perquè algunes empreses han tancat quan encara hi havia gent alguna relació contractual, com companyies mèdiques o de serveis a domicili. L’OMIC està situada a la tercera planta de la Casa de la Vila i atén els dilluns, de 10 a 13h i de 15 a 19h, i de 8 a 15h, de dimarts a divendres. Es recomana concertar cita prèvia, al telèfon 935 651 122.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari