El CEM demanarà al Departament d’Ensenyament més recursos per solucionar la massificació a les aules

L’Ajuntament es reunirà amb els Serveis Territorials el 20 de novembre per parlar de la necessitat de reduir el nombre d’alumnes per classe

La primera reunió del Consell Escolar Municipal es va fer el passat dimecres a la Casa de la Vila
Sílvia Alquézar

El Consell Escolar Municipal (CEM), reunit dimecres en la primera sessió del curs, ha acordat enviar un escrit als Serveis Territorials del Departament d’Ensenyament per demanar més professorat amb l’objectiu de fer front a la massificació d’alumnat a primària i secundària, amb ratios per sobre del que marca la llei. El consistori té prevista una reunió el 20 de novembre amb el director del Serveis Territorials, Jesús Vinyes, per parlar de la necessitat de reduir el nombre d’estudiants per aula. La regidora d’Educació, Infància i Joventut, Jessica Segovia (ICV-EUiA), va avançar que l’Ajuntament sol·licitarà per al curs vinent la creació de dos nous grups a 1r d’ESO per acollir l’alumnat que pujarà de 6è de primària i la matrícula viva. L’edil va explicar que el Departament també ha descartat l’ampliació de l’INS La Ferreria. Aquesta actuació hauria permès esponjar les classes. També el convidarem a visitar l’INS Monterrat Miró perquè vegi que és necessari un nou edifici. No volem barracons”, va dir Segovia.

Altres prioritats del Consell durant el curs actual és la realització d’un nou mapa escolar que respongui a les necessitats actuals del municipi, aconseguir un conveni de col·laboració amb la Generalitat per millorar els equipaments educatius de la ciutat, implementar l’Oficina Municipal d’Escolarització amb el suport econòmic del Departament, valorar l’oportunitat i viabilitat d’oferir el servei de menjador escolar als instituts locals i vetllar per la consolidació i ampliació de l’oferta de formació professional de l’INS La Ferreria. També s’impulsaran noves iniciatives com el projecte Magnet de l’INS La Ribera per erradicar la segregació escolar –que es presenta el 24 de novembre al centre educatiu (11h)– i el projecte Educació 360 per tal d’integrar els aprenentatges i l’educació a tots els àmbits de la societat.D’altra banda, el CEM va presentar altres activitats que es tornaran a realitzar aquest curs com les càpsules formatives adreçades a joves que han abandonat el sistema educatiu amb l’objectiu que facin un tastet d’oficis per tal que es puguin reincorporar als estudis i el cicle Cinc Sentits, per a famílies amb infants de 0 a 3 anys.

Pla Educatiu d'Entorn

En el marc de la reunió del Consell Escolar Municipal, el Pla Educatiu d’Entorn (PEE) va presentar els projectes d’aquest curs, entre els quals destaquen algunes novetats com una biblioteca itinerant a les Escoles Bressol Municipals, un taller de musicoteràpia per a infants amb necessitats especials, una formació per a alumnes de 3r i 4t d’ESO sobre la diversitat i eliminar la discriminació i els estereotips i una cursa solidària. Les biblioteques de Montcada posaran en marxa l’Any de la Literatura Infantil i Juvenil, 12 mesos temàtics adreçats al públic general i els professionals relacionat amb la lectura i l’educació. Volem posicionar Montcada com a eix cultural al Vallès Occidental en l’àmbit de la literatura infantil i juvenil”, va comentar la directora de les biblioteques locals, Gisela Ruiz. Respecte als projectes que es consoliden aquest curs, Segovia va avançar que la intenció del govern municipal és ampliar els patis oberts dinamitzats –enguany s'ha fet una prova pilot a l'escola El Viver– a d'altres centres educatius. En total, la mesura es faria a tres escoles, entre els mesos d'abril i octubre, amb un pressupost total de 20.000 euros.

Seccions:

Deixa un comentari