El col·lectiu intercanvia opinions sobre la xarxa ciclable

L’última sortida en BTT es va dedicar a conèixer els carrils que està construint l’Ajuntament

Per poder opinar amb coneixement de causa, el col·lectiu Montcada en bici va dedicar l’última sortida en BTT pel municipi –26 de febrer– a fer un recorregut per la nova xarxa ciclable que l’Ajuntament està construint amb fons estatals i que consisteix a condicionar el municipi per a l’ús de la bicicleta a través de carrils delimitats per pilones, limitació de la velocitat o bé senyalització vertical en aquells trams on no hi ha espai suficient per encabir un carril –on ha de ser comptable el pas de vianants, els vehicles i els ciclistes. A l’espera que la xarxa estigui enllestida, el col·lectiu ha explicat la seva experiència a www.laveu.cat i creu que hi ha punts positius i a millorar en l’actual traçat. “Els carrils segregats als carrers amples ofereixen seguretat, especialment als polígons, però els que transcorren sobre les voreres estretes poden ser motiu d’incident donat que el vianant hi té la prioritat”, ha indicat un dels membres del col·lectiu, Andrés Julián, qui també apunta que, “si prèviament no es coneix el recorregut, fer-ho per primer cop pot comportar alguna confusió amb les zones 30.

Aquestes aportacions les van comunicar en una reunió celebrada ahir dimecres, 2 de març, que van mantenir amb tècnics municipals, de la Diputació de Barcelona i de la consultoria que ha elaborat el pla. Fonts municipals han indicat que han pres nota de les aportacions del col·lectiu en el projecte, a la vegada que han recordat que el pla no està enllestit i que, entre d’altres, falta la senyalització vertical de la xarxa.

Però més enllà d’analitzar els pros i contres de l’actual xarxa, Montcada en bici –que va impulsar la creació de la ronda de les escoles– qüestiona si el municipi estava preparat a dia d’avui per acollir de cop un entramat de carrils bici. “Considerem que els esforços s’haurien d’haver centrat a millorar els accessos a les zones verdes com els rius Besòs i Ripoll, la Serralada de Marina o Mas Duran, ja que a dia d’avui, la bici es fa servir majoritàriament per a l’esbarjo; després ja en parlaríem de mobilitat”, ha manifestat el coordinador del grup, Joan Reborada –qui comparteix aquest càrrec amb Juan Roche. Reboreda també qüestiona que es treguin places d’aparcament per construir els carrils “sense una alternativa seriosa”, que es faci un replantejament de les zones 30 i la senyalització horitzontal i que es millori l’estat del vil paral·lel al Ripoll. El coordinador de Montcada en bici també demana que es duguin a terme les accions necessàries per poder anar a Collserola en bicicleta des del municipi.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari