El Pla Integral de la Ribera prorroga tres projectes de caire social per al 2008
Aquest any s’hi continuarà duent a terme el programa de suport escolar “Després de berenar”
El servei d’aules d’estudi per donar reforç als estudiants (a la imatge), el projecte per a la sensiblització i foment de les noves tecnologies de la informació i l’agent cívic són tres programes que es continuaran desenvolupant al 2008 al barri de la Ribera i formen part del Pla Integral. L’agent ambiental va començar a treballar a la Ribera al maig del 2007 per a la dinamització d’una nova cultura ambiental i social, en col·laboració amb l’equip tècnic de dinamització i mediació comunitària. De cara al 2008, el projecte apostarà per la consolidació del treball de camp productiu i efectiu, la gestió acurada de dades sobre comportaments civils, una coordinació més eficaç amb l’Ajuntament per potenciar el civisme i la convivència, i la formació continuada de l’agent, qui mantindrà una presència contínua al carrer, així com el contacte i col·laboració amb les entitats i col·lectius del barri.
El projecte d’aules d’estudi realitza una tasca educativa fora de l’horari escolar per donar suport a l’adquisició d’aprenentatges bàsics i compensar les deficiències sòcioeducatives dels joves atesos. Durant el 2008 continuarà funcionant de dilluns a dijous, de 18 a 19.30h, al Centre Cívic La Ribera (Llevant, 10), en dos grups distribuïts per edats (de 12 a 14 i de 14 a 16 anys) dirigits per un/a educador/a. L’objectiu és atendre i promoure l’adquisició dels aprenentatges bàsics, estimulant i potenciant l’estructuració i el desenvolupament de la personalitat, les habilitats, i generar una actitud positiva dels joves vers la formació.
Pel que fa a la sensibilització i foment de les noves tecnologies, després del bon funcionament de les iniciatives desenvolupades durant l’any passat, enguany es realitzaran dos seminaris digitals al Centre Cívic La Ribera. El primer, d’introducció a l’ofimàtica, està pensat per a la població del barri en general –sobretot el col·lectiu de dones majors de 45 anys– amb un nivell de coneixements informàtics baix o nul. El segon s’adreça a persones amb coneixements bàsics que ja han pres contacte amb l’ordinador i volen millorar el seu nivell d’ofimàtica. D’aquesta manera es pretén utilitzar les noves tecnologies com a eina d’integració social i per a l’afavoriment de la inserció laboral.
D’altra banda, l’Ajuntament de Montcada i Reixac també ha prorrogat per a un any més el conveni amb l’Associació per a la Creació d’Estudis i Projectes Socials (CEPS) per seguir desenvolupant el projecte “Després de berenar” al centre infantil i juvenil del Centre Cívic La Ribera. Aquest projecte, al qual el Consistori aportarà enguany 41.082euros, es du a terme des del 2001 i actualment s’ofereix totes les tardes de dilluns a divendres de 17 a 20h i està adreçat als infants i als adolescents entre 5 i 13 anys. Es tracta d’un servei diürn que realitza una tasca educativa fora de l’horari escolar, donant suport i facilitant espais i àmbits de socialització, aprenentatge i esbarjo amb la finalitat d’atendre i promoure el benestar de la infància estimulant i potenciant l’estructuració i el desenvolupament de la personalitat, mitjançant el joc i les relacions socials i culturals.