El projecte de recuperació de la memòria històrica fet per escolars es presentarà públicament la propera tardor

L’Ajuntament identificarà una quarantena de punts del municipi amb codis QR que enllaçaran amb la informació recopilada per alumnes de les escoles públiques

Bernadette Farriol, del Centre de Recursos Pedagògics i coordinadora del projecte, durant la presentació dels treballs amb la participació dels alumnes
Pilar Abián
Els alumnes participants al projecte van presentar ahir el treball fet a l'Ajuntament

Alumnes de les escoles públiques del municipi van presentar aquest dimecres a la Casa de la Vila el treball que han fet en el marc del projecte ‘Montcada: molts barris diferents, una ciutat única’, proposat i coordinat pel Centre de Recursos Pedagògics (CPR) del Vallès Occidental VI. A l’acte van assistir l’alcaldessa, Laura Campos (ECP) i la regidora Mar Sempere (ECP), que van poder escoltar quines temàtiques han tractat els escolars, totes elles vinculades a la memòria històrica del municipi.

Les escoles Elvira Cuyàs, El Turó i El Viver han escollit les classes de 4t per investigar, entre d’altres, sobre el club Aismalibar, el parc de l’antiga cerveseria del carrer Elionor i la Casa de les Aigües, respectivament. Pel que fa l’escola Reixac, l’alumnat de 5è ha cercat documentació sobre el soterrament de l’R2, el pintor Joan Capella, l’església de Reixac i la història del seu centre. De 6è hi participen els alumnes del Font Freda, que han reconstruït la història de la masia de Can Bonet, de la seva pròpia escola i de l’autopista C-33, i els del Mas Rampinyo han investigat la història de la passarel·la del Ripoll. D’aquesta escola també pren part la classe de 5è B que proposen batejar una parc del barri proper al centre amb el nom de parc de la Piràmide. Els participants més joves són els alumnes de 3r del Mitja Costa que s’han interessat sobre la història del Turó, la font de la Mitja Costa i l’estació de tren del barri ––ahir, a l’igual que els del Turó, no van poder assistir a la presentació. En total, els punts del municipi sobre els quals els estudiants han cercat informació, tant escrita com oral, són una quarantena i la propera tardor aquests indrets seran identificats per l’Ajuntament amb un codi QR que enllaçarà amb el treball fet per les escoles.

 

 

Projecte transversal

‘Montcada: molts barris diferents, una ciutat única’ segueix el model d’iniciatives fetes en cursos anteriors, com els ‘Contes encadenats’, amb participació de les set escoles públiques de la localitat. En aquesta ocasió, a proposta del Centre de Recursos Pedagògics (CPR) del Vallès Occidental VI, amb seu a Mas Rampinyo, els centres han comptat amb el suport de l’aplicatiu creat pel departament d’Ensenyament vinculat al projecte ‘Apadrinem el nostre patrimoni’. A través d’aquesta eina digital els estudiants podran compartir amb la resta de la ciutadania el seu treball d’investigació. L’alcaldessa va agrair ahir als escolars el treball fet per contribuir a divulgar la història del poble. «Aquest projecte és molt important perquè promou la consciència de Montcada i Reixac com a un únic municipi, ajuda a promoure la riquesa del seu patrimoni i contribueix a que la gent s’estimi més el lloc on viu», va dir l’edil.

Deixa un comentari