La Generalitat destinarà 133.000 euros a pal·liar els efectes de la pandèmia a l’àmbit educatiu

L’ajut s’emmarca dins el Pla de Millora d’Oportunitats Educatives i s’adreça als centres d’alta complexitat per cobrir les necessitats de l’alumnat més vulnerable

La primera sessió del Consell Escolar d'aquest curs es va fer aquest dimarts de manera telemàtica
Sílvia Alquézar
El PMOE s'adreça a les escoles d'alta complexitat

Montcada i Reixac rebrà una aportació de 133.860 euros del Departament d’Educació de la Generalitat per pal·liar els efectes de la pandèmia en l’àmbit educatiu. L’ajut s’emmarca dins el Pla de Millora d’Oportunitats Educatives (PMOE), que preveu diverses mesures per reduir les barreres econòmiques en els centres, fer acompanyament, motivació i suport a l’alumnat i les famílies i potenciar l’acció educativa comunitària. El PMOE s’adreça als centres d’alta complexitat per cobrir les necessitats de l’alumnat més vulnerable, una situació que s’ha accentuat amb la Covid-19. L’objectiu és lluitar contra les desigualtats a nivell educatiu amb un seguit de mesures que s’aplicaran a partir del primer trimestre de l’any vinent”, va comentar la regidora d’Educació, Jessica Segovia (ECP), durant la primera sessió d'aquest curs del Consell Escolar Municipal (CEM), que va tenir lloc de manera telemàtica el 30 de novembre. L’edil va avançar que el Pla també comptarà amb aportacions econòmiques per part de l’Ajuntament i del Ministeri d’Educació.

Els tres centres del municipi que s’inclouran al pla són l’INS La Ribera, l’Institut Escola El Viver i l’escola El Turó. El PMOE preveu un total de 19 mesures, de les quals se’n desenvoluparan cinc des del Pla Educatiu d’Entorn (PEE), una iniciativa ja en marxa del Departament d’Educació i l’Ajuntament per aconseguir l’èxit educatiu i contribuir a la cohesió social. En l’àmbit de l’acompanyament i implicació a les famílies i l’alumnat, el Pla preveu ampliar els tallers d’estudi assistit i el suport escolar diversificat, un programa finançat per la Generalitat i el Ministeri d’Educació, que aporta 3.000 euros. D’altra banda, per reforçar les accions comunitàries i les oportunitats educatives més enllà de l’escola, hi ha previst contractar un coordinador del PEE a jornada completa per dinamitzar el pla i posar en marxa el Servei d’Orientació d’Àmbit Comunitari (SOAC), que tindrà com a finalitats evitar l’absentisme i l’abandonament escolar prematur, així com reduir la segregració escolar i minimitzar els seus riscos. Pel que fa a les activitats extraescolars i de lleure, l’objectiu és reforçar les iniciatives i ampliar la seva durada fins al 31 d’agost.

Un altre dels projectes prioritaris del CEM per a aquest curs és posar en marxa diverses mesures per aconseguir una escolarització equilibrada. “La segregació escolar és un problema molt important que hem d’intentar solucionar perquè el desequilibri posa en perill la cohesió social”, va manifestar Segovia. A la reunió, també es van parlar d’altres iniciatives com el programa de Transició-Escola Treball (Diltet), en el qual participen els instituts de La Ribera, La Ferreria, La Salle i Montserrat Miró. El projecte inclou tallers, càpsules formatives i estades a empreses, enguany condicionades per la Covid-19. Amb l’objectiu de reduir l’abandonat prematur, també hi ha previst posar en marxa un tastet d’oficis a l’Aulari de Mas Rampinyo, un projecte ajornat el curs passat per la pandèmia. D’altra banda, la regidora va posar èmfasi en la necessitat de crear l’Oficina Municipal d’Escolarització (OME). “Estem buscant finançament per tirar endavant el projecte, ja que creiem que és una eina molt important per millorar la distribució equilibrada de l’alumnat”, va dir l’edil.

Seccions:

Deixa un comentari