La telefonia centra les consultes de l’OMIC durant el 2011

La reparació d’electrodomèstics ha experimentat un destacat augment

La telefonia ha tornar a centrar les consultes de l'OMIC durant el 2011
Yuri Lledó

El 33% de les atencions que ha cursat l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) durant el 2011 estava relacionat amb la telefonia mòbil, des de fa anys, el tema estrella de les reclamacions que atén aquest servei. Els principals problemes amb què es troben els consumidors de telefonia són que les empreses els facturen conceptes que no han contractat, que els continuen cobrant el servei quan l’usuari s’ha canviat de companyia, que no atenen les sol·licituds de baixa o bé, que els penalitzen per incompliment de la permanència quan prèviament no els havia informat d’aquest concepte o bé els cobren íntegrament la sanció quan, per llei, l’usuari ha d’abonar la part proporcional que els fatal per complir amb els terminis.

L’OMIC va atendre un total de 1420 consultes i ha cursat 255 reclamacions. En menor proporció hi ha consultes sobre entitats bancàries (8%), assegurances (7%) o de consum elèctric (6%). Per primer cop apareix a la memòria del servei la reparació d’electrodomèstics com un dels àmbits més consultats.

L’OMIC està situada a la Casa de la Vila (Major, 32) i l’horari d’atenció al públic és de 10 a 13h i de 15 a 19h, els dilluns, i de 8 a 15h, de dimarts a divendres. El servei ofereix atenció directa i gratuïta sobre temes que afecten els consumidors, com drets, recepció de denúncies i reclamacions i educació i formació en matèria de consum. L’OMIC també ofereix consultes telefòniques sobre serveis domèstics, habitatge, serveis bancaris, assegurances, alimentació, electrodomèstics, automòbils, neteja tèxtil, serveis turístics i restauració, a la vegada que fa anàlisis i tramita denúncies, queixes i reclamacions, i fa de mediadora entre les parts per a la resolució de conflictes.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari