L’Ajuntament encarrega un estudi per elaborar un nou mapa escolar
El projecte s’enllestirà aquest curs i el fa la Fundació Jaume Bofill
La Regidoria d’Educació de l’Ajuntament ha posat en marxa un estudi per conèixer els processos de l’escolarització a Montcada i Reixac, a partir del qual es proposarà a les instàncies competents l’elaboració d’un nou mapa escolar. Aquest projecte l’està duent a terme la Fundació Jaume Bofill, institució que treballa des de fa anys en la diagnosi de la realitat social a nivell educatiu, proposant actuacions per a la transformació i la millora de les disfuncions educatives existents en clau de cohesió social.
Treball per fases. La redacció d’aquest document es va posar en marxa al setembre passat i està previst que s’enllesteixi al maig de l’any vinent. En aquests moments s’està treballant en la fase de la diagnosi, que inclou una enquesta anònima entre les famílies amb infants a P3 i primer d’ESO. “És molt important la implicació i la participació dels pares i mares per aconseguir una foto fiable de la realitat”, ha dit la presidenta de l’Àrea Social i regidora d’Educació, Ana Rivas (PSC). Una vegada s’hagi enllestit aquest treball d’anàlisi, en una segona fase es constituiran grups de treballs formats per tècnics de les regidories d’Educació, Infància i Joventut, Integració i Solidaritat i Serveis Socials, de l’Equip d’Assessorament Psicopedagògic, el Centre de Recursos Pedagògics, les direccions de cada centre i la inspectora del servei territorial d’Ensenyament, que avala l’estudi. Ja en l’últim tram del projecte serà el torn de contrastar la informació obtinguda amb la comunitat educativa i, a partir d’aquí, elaborar el nou mapa educatiu. “El nostre objectiu és millorar la cohesió social a les escoles i per aquest motiu hem de conèixer les dinàmiques socials que han afavorit la segregació escolar i revisar les estratègies de la planificació educativa al nostre municipi”, ha manifestat Rivas, qui ha recordat que l’Ajuntament ja treballa des de fa tres anys “per trencar alguns desequilibris socials”.