Les agències de viatges constaten que els clients opten per vacances de proximitat

L’OMIC assegura que cada vegada hi ha més casos de reclamacions per sortides contractades a través d’Internet

Alguns passatgers agafant el tren cap a l'aeroport a l'estació de la línia de Portbou
Jesús Abad

Més curtes i més a prop. Així són les vacances per a qui les pot gaudir aquest estiu. Les agències de viatges constaten que hi hagut un descens en les contractacions a causa de la incertesa de l’actual conjuntura econòmica. La directora de l’agència Genial Viatges, Jénifer Alonso, reconeix que “enguany tenim sobretot estades de pocs dies i contractades en el darrer moment”. Aquest és el cas de Jesús López, qui a mitjan de juliol va comprar un viatge amb la família per a la primera setmana d’agost per visitar el parc Warner de Madrid. “A l’agència trobo la confiança que busco i evito qualsevol tipus d’imprevist, ja que en cas que tingui alguna reclamació sé on em puc dirigir i el més important, viatgem tranquils”, explica López.

 

Cada vegada hi ha més gent que contracta els seus propis viatges a través d’Internet. La responsable de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) a Montcada i Reixac, Montse Mesa, recomana llegir bé la lletra petita del contracte de viatge i demanar un full de reclamacions en cas de veure’s afectat per alguna sorpresa. “És important reclamar immediatament i comprovar si tenim algun tipus d’assegurança contractada”, diu Mesa.

 

Les contractacions a través d’Internet estan donant més d’un mal de cap. Un veí de Montcada va fer la reserva del seu viatge a través d’una agència virtual. En el moment de validar les dades de la seva targeta de crèdit no apareixia en pantalla el missatge d’operació finalitzada i ho va intentar diverses vegades. La sorpresa va ser quan es va assabentar que li havien cobrat sis bitllets. El cas està ara en mans de l’OMIC amb l’esperança de poder recuperar els diners d’uns viatges que ningú farà però que ja han quedat facturats i pagats.

 

L’OMIC, que té les seves oficines a l’edifici de  la Casa de la Vila, és un servei d’atenció directa i gratuïta als ciutadans en matèria de consum i té com a finalitat informar i orientar els consumidors sobre l’exercici dels seus drets, rebre denúncies i reclamacions. L’adreça de contacte és [email protected].

 

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari