L’Omic de Montcada insta els ciutadans a reclamar els seus drets com a consumidors

L’Ajuntament ha promogut una campanya sobre el codi de consum de Catalunya

Amb motiu del Dia Mundial del Consumidor, que es commemora aquest dimarts, 15 de març, l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (Omic) de Montcada i Reixac ha posat en marxa una campanya per donar difusió de les principals novetats del nou codi de consum de Catalunya, aprovades l’estiu del 2010. “La població ha de tenir clar que té drets en matèria de consum i que pot reclamar”, ha manifestat la regidora de Salut Pública i Consum, M. Carmen González (CiU). Entre d’altres, la norma inclou conceptes com el consum responsable, moderat i sota criteris sostenibles.

El codi indica que les empreses prestadores de serveis bàsics, com les de subministraments, transports, assistencials o sanitàries han d’oferir una adreça física a Catalunya en la qual puguin formular les seves queixes i reclamacions i que la publicitat és vinculant. Els telèfons d’atenció als clients sobre incidències i reclamacions en els serveis bàsics han de ser gratuïts i tots els serveis que presti un empresari han de tenir una garantia mínima de sis mesos.

La informació comercial, segona la norma, ha de ser accessible a tothom i més encara als públics vulnerables i l’atenció al públic s’ha de poder oferir en les dues llengües oficials, el català i el castellà. L’Omic de Montcada i Reixac està situada a la tercera planta de la Casa de la Vila (Major, 32) i atén de 8 a 15h de dimarts a divendres i de 10 a 13h i de 15 a 19h els dilluns.

Seccions:

Deixa un comentari