L’OMIC incrementa en un 19% el nombre de persones ateses durant el 2016

La majoria de consultes estan relacionades amb els serveis de subministraments bàsics, amb un repunt de les que tenen a veure amb les entitats bancàries

L'OMIC va instal·lar aquest dimecres al mercat setmanal una paradeta al carrer per atendre la ciutadania, coincidint amb el Dia Internacional del Consumidor
Premsa Ajuntament

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) va atendre l’any passat un total de 1.441 usuaris, cosa que suposa un 18,7% més que l’any anterior. D’aquests, 248 van iniciar algun tràmit de reclamació, sobretot relacionat amb els serveis de subministrament bàsic, com la telefonia (98, 17 menys que el 2015) o les companyies elèctriques (50, 23 més). La gran majoria de les atencions es van fer de forma presencial (1.239).

 

Entre les dades recollides destaca l’augment de les consultes relacionades amb el transport i un repunt de les que tenen a veure amb les entitats bancàries. La causa és el nou decret sobre les clàusules terra. Així, les consultes van passar de 31 a 72, que van generar vuit reclamacions (l’any anterior no n’hi va haver cap). Precisament, la Xarxa Local de Consum de la Diputació de Barcelona, a què està adherida l’OMIC de Montcada i Reixac, ha orientat l’activitat del Dia Mundial del Consumidor, que se celebra aquest dimecres, 15 de març, a difondre les mesures consensuades per donar suport a les persones afectades per les clàusules terra.

 

L’OMIC va posar ahir una carpa informativa al mercat setmanal dels dimecres de Montcada Centre per donar a conèixer els serveis que ofereix, des d’on va atendre una trentena de persones, la majoria per temes relacionats amb les clàusules sòl de les hipoteques. També relacionat amb el Dia del Consumidor, aquest diumenge, 19 de març, l’Espai Cultural Kursaal (C. Masia, 39) acollirà la representació de ‘La botigueta’, a càrrec de la Companyia Tanaka Teatre. És un espectacle familiar de teatre i titelles en què el públic participa i decideix com fer una compra responsable.

 

De les 248 reclamacions que l’OMIC va gestionar l’any passat, cent les ha resolt satisfactòriament, 53 es troben en tràmit de resolució, 28 han estat traslladades a altres organismes, 43 s’han tancat sense resoldre i en 23 casos els usuaris han desistit. En total, la intermediació de l’oficina municipal ha permès rescabalar 17.324,07 euros als consumidors montcadencs. L’OMIC funciona des de 1995. S’ubica a l’edifici de l’Ajuntament (Av. de la Unitat, 6), en un despatx de l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC) que garanteix la confidencialitat. Tots els tràmits que ofereix són gratuïts.

Deixa un comentari