Montcada estrenarà nou mapa escolar per millorar la distribució de l’alumnat

La nova zonificació divideix el municipi en diferents àrees d’influència amb oferta pública i privada a cadascuna d’elles

Montcada i Reixac estrenarà el curs 2017-2018 una nova zonificació escolar, tant per a primària com per a secundària, amb l’objectiu de distribuir de manera més equilibrada l’alumnat del municipi. El nou mapa escolar és fruit d’un llarg procés participatiu que es va iniciar el 2011 a partir d’un requeriment del Síndic de Greuges denunciant la irregularitat de la situació a la ciutat perquè les àrees de proximitat no eren les mateixes per als centres públics i concertats.  La proposta, consensuada entre l’Ajuntament de Montcada i el Departament d’Ensenyament de la Generalitat ,divideix el territori en diferents sectors que inclouen tant oferta pública com privada, elimanant la zona única per als centres concertats. L’altra gran novetat és que es redueix el nombre d’àrees d’influència, passant de 6 a 3 a primària i de 3 a 2 a secundària. 
 
La Regidoria d’Educació, Infància i Joventut, encarregada d’elaborar la proposta, considera que la nova zonificació millora la composició social de les àrees d’influència, posant en valor la diversitat socioeducativa. En opinió del departament municipal, el nou mapa escolar també respecta la proximitat simbòlica a l’escola, amb un temps màxim de desplaçament de 20 minuts i una distància mitjana d’1,7 quilòmetres. La nova distribució dels sectors escolars pretén reduir l’efecte fugida de les famílies de la seva àrea d’influència, en ser zones més àmplies i amb més oferta. “D’aquesta manera conservem la lògica territorial i d’identitat de cada zona i mantenim l’equilibri entre el nombre de línies i d’alumnes”, ha manifestat la regidora d’Educació, Infància i Joventut, Jessica Segovia (ICV-EUiA), qui considera que la zonificació en àrees d’influència no resol per si mateixa la segregació escolar. “Caldrà incorporar altres mecanismes com ara l’adscripció de centres, el control dels alumnes de necessitats especials i de matrícula viva i dur a terme projectes d’innovació educativa, noves especialitats com el batxillerat artístic,  el control de falsos empadronaments i nous mecanismes d’informació a les famílies, entre d’altres”, ha manifestat l’edil. 
Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari