Montcada i Reixac aposta per reduir l’absentisme i l’abandonament escolar prematur

El nou Pla és el fruit del treball conjunt dels professionals de les direccions dels centes educatius de Primària i Secundària, l’Escola d’Adults, inspecció, tècnics d’Educació i Serveis Socials, i direcció de l’EAP

Reduir l'absentisme escolar és un tema prioritari per a la comunitat educativa
R. Tordera

Reduir les desigualtats educatives i actuar contra les situacions de risc de fracàs escolar i, per tant, contribuir a l’èxit educatiu són els objectius fonamentals del Pla contra l’absentisme i l’abandonament escolar prematur de Montcada i Reixac, que el Ple Municipal va aprovar per unanimitat el dia 31 d’octubre. El nou full de ruta actuarà, sobretot, en el vessant més preventiu d’acompanyament a la continuïtat de les trajectòries formatives, especialment dels casos de vulnerabilitat.

Clica per veure l’aprovació del pla per unanimitat al Ple dòctubre

El Pla aprovat és resultat del treball conjunt dels professionals participants de la comissió de treball d’absentisme del municipi formada per direccions dels centes educatius de Primària i Secundària, l’Escola d’Adults, inspecció, tècnics d’Educació i Serveis Socials, i direcció EAP (Equips d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica). La prioritat passa per millor els índex actuals, ja que Montcada i Reixac se situa a la cua dels municipis del Vallès amb un 27% d’abandonament escolar prematur, segons dades del Consell Comarcal.

La regidora d’Educació Anabel Moreno en una imatge recent

Cal desenvolupar accions que articulin la prevenció, la intervenció i la compensació del fenomen que s’ha tornat un objectiu prioritari al nostre municipi

Anabel Moreno, regidora d’Educació

“Cal desenvolupar accions que articulin la prevenció, la intervenció i la compensació del fenomen que s’ha tornat un objectiu prioritari, especialment, a Montcada i Reixac”, va manifestar la regidora d’Educació, Anabel Moreno (ViViM), qui va subrallar que el fracàs escolar és un símptoma d’una realitat socioeducativa on “conflueixen múltiples factors i causes molt complexes i diverses de tipus personal, familiar, social, escolar i comunitari conseqüència de situacions estructurals de desigualtat socioeconòmica, de diferències socioculturals en les famílies, de desafecció i desvinculació dels estudiants”.

Argumentari de l’oposició

Els partits de l’oposició van veure amb bons ulls la nova eina i van felicitar la iniciativa i l’equip tècnic que ho ha fet possible. Només des d’ECP, Jessica Segovia, va preguntar si s’havia activat ja el protocol d’actuació i va lamentar que el document estigui “incomplert” perquè “no s’ha fet una quantificació econòmica per a la seva execució”.

Per la seva banda, Laura Tort (ERC), va apuntar la conveniència de modificar alguns criteris recollits al document: “És una eina molt important per afavorir la igualtat d’oportunitats i actuar en casos de més vulnerabilitat“, va subratllar.

Deixa un comentari