Vestits Vermells dona el tret de sortida a la segona edició de la campanya contra la violència de gènere

Dos col·lectius del Ripollès i Osona s’afegeixen a la campanya amb l’objectiu de dur-la al seu territori

Presentació de la campanya de VV a la plaça de l'Església
FC

Una impactant performance a la plaça de l’Església el 20 d’abril va ser el tret de sortida de la segona edició de la campanya de Vestits Vermells (VV) contra la violència de gènere, que arrenca amb la trista xifra de 28 dones i infants assassinats a l’estat espanyol des de gener fins ara.

Mentre per la megafonia se sentia una veu masculina proferint insults i frases de menyspreu, tres màquines de cosir simulaven la confecció dels 28 vestits vermells que recordaran les dones i els infants assassinats des de començaments d’any víctimes de violència masclista. Aquestes peces de roba seran penjades per persones i entitats durant les pròximes setmanes a diferents punts de Montcada per visibilitzar aquesta xacra social.

Moment de la performance de VV a la plaça de l’Església

La campanya, que es va posar en marxa l’any passat, ha aconseguit crear una dinàmica de col·laboració entre entitats i col·lectius de diferents àmbits –simbolitzada per una xarxa vermella que cobria la plaça– i ha permès construir un espai de confiança per a les dones que estan vivint aquesta situació, fets que va posar en valor la portaveu del col·lectiu Delia García, qui va reclamar a les administracions “que dotin de més recursos els programes de prevenció i de reparació a les víctimes”.

VV també va celebrar la incorporació a la campanya de Juntes som revolució i Acció Trans, dos col·lectius del Ripollès i Osona, que van estar presents a l’acte de presentació. “A partir d’ara el vestit vermell també esdevindrà un símbol al nostre territori per visibilitzar la violència perquè juntes hem de ser la revolució”, va dir Montserrat Castanyer, en representació dels col·lectius.

Membres de Juntes som revolució, mostrant una pancarta durant l’acte de VV

Deixa un comentari