El govern considera prioritari el projecte d’urbanització del Camí de la riera de Sant Cugat

El president de l’Àrea Territorial explica al plenari les actuacions previstes al vial mentre aquesta tarda un grup de veïns prepara un acte de protesta

L'ADF tornarà a reparar el ferm del camí amb material reciclat
Pilar Abián

L’estat del Camí de la riera de Sant Cugat, a Terra Nostra, és una de les qüestions recurrents a cada Ple en el torn de precs i preguntes i també motiu de preocupació al barri de Terra Nostra on aquest divendres un grup de veïns ha convocat una cassolada (Ca n’Oller, 18.30 h) en protesta per l’estat del vial. Des que es va pacificar l’avinguda Terra Nostra, a principi del 2023, i el carrer va passar a tenir un únic sentit de circulació, per accedir al sector entre l’avinguda i la riera, els vehicles han de donar la volta pel carrer Antoni Pujades i entrar-hi des de l’N-150. L’altra opció implica accedir des del camí de la Riera, que no està asfaltat. La seva urbanització està pendent d’un projecte urbanístic que ja està en marxa, però que encara pot trigar un any a fer-se realitat.

Estem compromesos a fer el projecte d’urbanització i a transformar Terra Nostra, és una de les prioritats d’aquest govern, però hi ha uns terminis de tramitació que no podem escorçar

Andreu Iruela, president de l’Àrea Territorial

A la sessió plenària d’ahir i en resposta a la pregunta d’un veí, el president de l’Àrea Territorial, Andreu Iruela (PSC), va tornar a exposar de forma estesa la situació del camí i quines són les actuacions previstes. “Estem compromesos a fer el projecte d’urbanització i a transformar Terra Nostra, és una de les prioritats d’aquest govern, però hi ha uns terminis de tramitació que no podem escorçar”, va assegurar l’edil qui confia poder licitar les obres l’any vinent. Mentrestant, es faran actuacions a curt termini.

De manera immediata, l’Ajuntament ha encarregat a l’Associació de Defensa Forestal (ADF), a través del conveni que manté amb l’entitat, que adeqüi el ferm del camí amb l’aportació de material de reciclatge. “Aquesta actuació és millor i té més durabilitat que compactar amb sauló, com s’havia fet fins ara”, va indicar Iruela. La intervenció es farà al llarg de tot el camí, fins a arribar al carrer Núria.

Andreu Iruela, durant la seva intervenció al Ple d’abril
Pilar Abián

Pel que fa a la mobilitat, per reduir el volum de trànsit pel camí i atès que els vehicles poden circular en sentit Montcada per l’avinguda Terra Nostra, l’Ajuntament proposa que el vial només s’utilitzi d’entrada al barri fins al carrer De la Rosa, que mantindrà en el seu actual sentit, mentre que el carrer De la Dàlia continuarà sent d’accés a la riera. “Aquesta actuació ajudarà a ordenar els sentits del barri i la seguretat viària”, va dir el regidor.

L’Ajuntament ha previst diferents actuacions per millorar l’estat del camí i la mobilitat dels vehicles que accedeixin al barri per aquest vial

En paral·lel, s’han instal·lat dos senyals més per regular l’estacionament en el tram del Camí de la riera entre els carrers De la Dàlia i De la Rosa perquè el camió de recollida de residus pugui maniobrar. “Inicialment, es va prohibir l’estacionament a les sis places de vehicles que hi havia, tot i que després dels dos actes vandàlics en els quals s’ha arrencat els senyals instal·lats, Fomento ens ha confirmat que, en cas que només hi hagi turismes i estiguin ben estacionats, els camions d’escombraries poden maniobrar”, va aclarir Iruela, tot afegint que senyals vandalitzats es tornaran a instal·lar el mes de maig.

Urbanització del vial

L’asfaltatge del vial, principal reivindicació del veïnat, encara trigarà uns mesos a fer-se realitat. La redacció del projecte ja està en marxa i es vol presentar aviat, segons va explicar el president de l’Àrea Territorial, amb l’objectiu de recollir les aportacions dels residents. “Volem assegurar-nos que reflecteixi les necessitats de tothom, per la qual cosa la seva participació serà crucial”, va dir Iruela. La licitació de les obres i la seva execució no es farà fins al 2025 i inclourà el soterrament de les estacions transformadores elèctriques així com expropiacions dels terrenys afectats pel vial.

El cost d’aquestes actuacions, que es dividiran en dues fases d’execució, serà d’aproximadament 2 milions d’euros i abastarà una superfície de 12.730 m2.

Protesta veïnal

Pel que fa a la protesta convocada aquesta tarda per un grup de veïns del barri, l’alcalde, Bartolo Egea (PSC), ha assegurat que el govern es va reunir fa dos mesos amb l’AV Terra Nostra per explicar a l’entitat les actuacions previstes al vial. “La informació –ha dit– l’hem traspassada als representants del barri i el 7 de maig em reuniré amb uns veïns del carrer Montsant que han sol·licitat una trobada; el grup que avui convoca la protesta no s’ha adreçat en cap moment a nosaltres”.

Membres del col·lectiu convocant, però, s’han posat en contacte amb La Veu per manifestar que sí que van demanar a l’Ajuntament que anés al barri a explicar als veïns les actuacions a fer i que, en declinar aquest la petició, va ser quan es va decidir mantenir la protesta.

“Afrontar la problemàtica del Camí requereix un temps i té un cost elevat, però estem decidits a solucionar-la”

Bartolo Egea, alcalde

L’alcalde, d’altra banda, ha afegit que la problemàtica que presenta el Camí de la riera, fruit del projecte de pacificació de l’avinguda fet durant l’anterior mandat, no és fàcil de resoldre d’un dia per a l’altre. “Requereix els seus tempos i té un cost elevat, però estem decidits a solucionar-la”, ha conclòs.

Deixa un comentari