El parc Salvador Allende s’ampliarà aprofitant l’espai sota l’autopista
El projecte bàsic s’ha presentat públicament amb l’objectiu de recollir les aportacions del veïnat
Reordenar les zones d’aparcament sota l’autopista C-33 i aprofitar part d’aquest espai per convertir-lo en una plaça activa és una de les propostes de l’avantprojecte d’urbanització del parc Salvador Allende que han dissenyat tècnics de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), en coordinació amb el departament municipal d’Urbanisme. Més d’una trentena de veïns van assistir a la reunió informativa que va convocar el govern el 28 de febrer al Casal Cívic de Montcada i Reixac per explicar les línies estratègiques de l’actuació i recollir les aportacions del veïnat. L’actuació es durà a terme gràcies a una subvenció de 2.245.300 d’euros de l’AMB.

Nous usos
La futura plaça connectarà amb la rambla dels Països Catalans, que s’amplia i redueix els seus carrils per guanyar espai per als vianants. Amb un paviment continu, la plaça podrà acollir aparells de gimnàstica, taules de tenis-taula, pistes de bàsquet i, fins i tot, un rocòdrom, aprofitant les pilones de l’autopista. Aquest sector acollirà el mercat setmanal dels dimecres, donant resposta així a la demanda dels paradistes.
També està prevista la creació d’un jardí filtrant, que consisteix en un llit de plantes que recollirà l’aigua de pluja que cau de l’autopista. La cap tècnica d’Urbanisme, Marta Bunyesch, va destacar que el projecte “recupera un punt cèntric de la ciutat com a espai públic porxat, seguint l’exemple d’altres ciutats afectades per viaductes”. El president de l’Àrea Territorial, Andreu Iruela (PSC), considera que suposarà “una millora important, tot i que només serà el primer de nous projectes que canviaran la fesomia del barri, vinculats al futur soterrament de la línia R2”.

El veïnat opina
Una de les principals preocupacions que van expressar els veïns és la reorganització del trànsit que comportarà l’ampliació del parc. En aquest sentit, la voluntat del govern és buscar solucions orientades a reduir el volum de vehicles que passen pel barri per incorporar-se a la C-17.
La falta d’ombra al parc, la manca de zones d’esbarjo per als infants i la brutícia que generen els botellots habituals a la zona i els excrements dels gossos són altres queixes que van exposar els veïns. En el marc del projecte, Iruela va anunciar que també es duran a terme millores al parc original.