El projecte del parc de la riba del riu Ripoll arriba al Ple
L’actuació afecta el tram comprès entre el pont de Can Tapiola-Foinvasa i la carretera C-17 i permetrà donar continuïtat al carril bici que connecta Montcada amb Ripollet
L’Ajuntament preveu renaturalitzar la riba esquerra del Ripoll en el tram comprès entre el pont del riu i la carretera C-17 amb l’objectiu de completar el Parc fluvial. L’actuació, pressupostada en més de cinc milions d’euros, afectarà una superfície total de 56.500 metres quadrats i s’estendrà per sota del pas inferior de la C-17, el talús oest de la línia de ferrocarril R3 i el marge del riu Ripoll, per davant del parc Salvador Allende, fins a connectar amb la rambla dels Països Catalans. El projecte preveu donar continuïtat al carril bici que ve pel marge esquerre del riu, des del nord-oest, amb el que va paral·lel al riu.

L’aprovació inicial d’aquest projecte és el punt més destacat del ple ordinari del mes de maig, que tindrà lloc aquest dijous a les 18.30 h a la Casa de la Vila. Altres punts de l’ordre del dia són el conveni de manteniment del Parc fluvial del Besòs, en què participen els ajuntaments de Montcada, Santa Coloma, Barcelona i Sant Adrià del Besòs, el Consorci del Besòs-Tordera i el Consorci del Besòs; l’aprovació del Pla d’Acció de Primera Acollida i d’Acció Comunitària Intercultural 2024-25 i l’ampliació de places de la nova escola bressol de Can Sant Joan, encara en procés de construcció.
El Ple es podrà seguir en directe a través de laveu.cat.