Els nous projectes, l’incivisme i la seguretat centren l’Alcaldia Oberta a Mas Rampinyo
La reunió va tenir lloc a l’escola Elvira Cuyàs, amb l’assistència d’una vuitantena de veïns
El programa Alcaldia Oberta va despertar força expectació entre el veïnat de Mas Rampinyo, que aquest divendres a la tarda va omplir de gom a gom la sala de menjador de l’escola Elvira Cuyàs on es va celebrar la reunió, convocada per l’Ajuntament amb l’objectiu de fomentar espais d’escolta i intercanvi d’informació entre els representants municipals i la ciutadania. Una àmplia delegació del govern, formada per l’alcalde Bartolo Egea (PSC), els presidents de les àrees Territorial, de Serveis i Policia Local, Andreu Iruela (PSC), Dámaris Sánchez (PSC), i David Zambrana (PP), respectivament, i la regidora d’Habitatge, Anabel Moreno (Vivim), va explicar diversos projectes i temes d’interès per al barri.
Àrea Territorial i Mobilitat
Pel que fa als temes urbanístics, Iruela va parlar de la remodelació de l’estació de tren, que ja està en marxa. “Serà una transformació significativa per al barri perquè millorarà l’accessibilitat i la connexió entre Mas Duran i Mas Rampinyo”, va destacar el regidor, qui també va explicar el projecte que el consistori té previst dur a terme al passatge Santa Fe, on estava l’antic mercat. El pla preveu la construcció d’un supermercat amb aparcament soterrat, a més de 60 habitatges i la transformació del vial en una plataforma única amb arbrat al centre.
Respecte als temes de mobilitat, la circulació de camions de gran tonatge pel centre del barri és una de les principals preocupacions del veïnat. Per corregir aquesta situació, Iruela va avançar que l’Ajuntament ha iniciat gestions amb el departament de carreteres de la Generalitat per canviar la senyalística actual i evitar així que els vehicles pesants utilitzin l’avinguda de Catalunya o el carrer Lloret com a connexió entre la C-17 i la C-58. L’edil també va anunciar que el consistori instal·larà càmeres en l’entrada del barri per identificar i sancionar els camions que hi accedeixin.
D’altra banda, el president de l’Àrea Territorial va tancar la seva intervenció parlant de la proposta de l’Ajuntament sobre el desdoblament de la línia R3. “Hem fet nostra la proposta de la Plataforma del Transport Públic d’aprofitar el traçat de la C-17 perquè considerem que és la més beneficiosa ja que ens permetrà cosir Mas Rampinyo com s’està fent a Montcada Centre”, va remarcar Iruela.
Habitatge
Anabel Moreno va parlar de les dues promocions de pisos de lloguer de Protecció Oficial que s’estan construint al carrer Alt de Sant Pere. En total, hi haurà 72 habitatges, repartits en dos blocs de 40 i 32 immobles, el preu dels quals oscil·larà entre els 395 i 630 euros al mes.”Un 25% es destinarà a joves i un altre 25 % a col·lectius vulnerables com persones amb mobilitat reduïda, famílies monoparentals i víctimes de la violència de gènere”, va subratllar la regidora d’Habitatge, tot avançant que les bases per adjudicar els habitatges ja estan redactades, però que falta la validació per part de la Generalitat. Els requisits més rellevants per optar a un immoble seran estar inscrits a la llista de Protecció Oficial de la Generalitat, portar tres anys empadronat al municipi i disposar d’uns ingressos mínims de 20.000 euros bruts a l’any per unitat familiar. “Calculem que els pisos estaran acabats entre juliol i agost d’aquest any. Farem el sorteig al maig o el juny i entregarem les claus del primer bloc al setembre”, va anunciar l’edil.

Sílvia Alquézar
Incivisme i seguretat
L’incivisme i la seguretat són dues de les qüestions que van centrar bona part de les intervencions del públic assistent, que va reclamar més presència policial i més recursos per combatre el vandalisme. El regidor de Policia Local va destacar que en els últims sis mesos, el cos de seguretat ha fet 428 intervencions, la qual cosa suposa el 6% de tota la ciutat. “Els divendres són els dies que es registren més incidències, sobretot en tres punts localitzats, l’avinguda de Catalunya i els carrers l’Alt de Sant Pere i Sant Ignasi”, va dir el regidor qui, a la pregunta de si es podrà intensificar la vigilància, va respondre que el consistori té previst ampliar pròximament la plantilla d’agents.
Un dels punts conflictius en l’àmbit d’incivisme a Mas Rampinyo és el pas inferior que connecta el barri amb la carretera de Ripollet. “El 2023 vam invertir 64.000 euros per reparar els ascensors i les escales mecàniques, però ara sembla que les càmeres que es van instal·lar fa sis mesos estan donant el seu resultat, perquè tenim menys incidències”, va subratllar la presidenta de l’Àrea de Serveis, Dámaris Sánchez, tot afegint que a partir d’ara també es millorarà la neteja de l’espai, que es durà a terme dues vegades a la setmana.

Sílvia Alquézar
Altres temes
Durant la reunió, de gairebé tres hores, es van comentar molts altres temes que afecten el barri com la futura residència per a gent gran al sector conegut com Les Vinyes, la reforma de la pista esportiva de La Rasa, la necessitat de construir una escola bressol, la problemàtica dels habitatges ocupats, el barraquisme, les molèsties d’un bar musical, la recuperació de la llacuna i la millora de l’asfaltat i les rotondes, entre altres qüestions. També es va parlar del futur de La Unió. “És una entitat centenària que hem de cuidar i salvar entre tots”, va remarcar l’alcalde, Bartolo Egea.