Avancen els preparatius per desviar temporalment les vies de la línia R2

Mentrestant, ja s’han construït els primers setanta metres de pantalles del futur túnel a la zona situada entre l’escola Font Freda i l’autopista C33

Al centre de Montcada i Reixac, avancen a bon ritme els treballs preparatoris per traslladar les vies de la línia R2, una operació complexa, però necessària per soterrar la infraestructura sense interrompre el servei ferroviari. Al carrer Duc de Tetuán, es pot veure un tram del mur de contenció que suportarà la llosa per on passaran els trens mentre durin les obres.

Aquest mur es prolongarà pel carrer Guadiana, que es convertirà en una zona d’emmagatzematge de materials, i s’allargarà fins al final del recorregut, a Vallbona. Les obres han obligat a suprimir les places d’aparcament en aquests dos carrers. A més, a Guadiana només es deixarà un únic carril de circulació entre el carrer Bogatell i el passeig Rocamora i es mantindrà l’accés a l’estació de tren. També s’han dut a terme el desviament de serveis a diferents punts perquè el subministrament d’aigua, llum i gas no es vegi afectat per les obres.

Altres afectacions

Al carrer Carril de Can Sant Joan, s’han anul·lat els estacionaments situats entre el carrer Bateria i el pontet d’accés al parc de les Aigües. L’actuació també implica la supressió d’una bateria de contenidors soterrats i el trasllat de l’arbrat, que es replantarà a la zona de l’escola Font Freda. Durant uns dies, una màquina sondejarà el terreny per comprovar els serveis i l’estat del subsol.

També s’han suprimit aparcaments entre els números 41 i 21 del carrer Aigües, ja que des de fa setmanes una màquina està instal·lant micropilots per reforçar aquest tram de terreny, on tindrà lloc el canvi de sistema constructiu de pantalles al de mina. La màquina pilotadora que estava treballant a Jaume I en la construcció del primer pou de ventilació, es traslladarà en breu a l’accés al parc de les Aigües –tallat als vianants en l’accés pel carrer Aigües– per construir un segon pou de ventilació.

Sistema de pantalles

A la zona situada entre l’escola Font Freda i l’autopista C33, ja s’han construït els primers 70 metres de pantalles del futur túnel de l’R2. Cada pantalla té una llargada de 3,5 metres i, un cop muntada, una grua de grans dimensions l’eleva verticalment i la introdueix en el tram del terreny prèviament excavat, que s’anomena pou de recalçar. Posteriorment, una altra màquina injecta formigó per completar el que seran les parets del túnel. Segons fonts de l’empresa, la construcció de l’estructura avança al ritme d’una pantalla al dia.

Les pantalles, a l’esquerra de la imatge, es munten en aquest espai i la grua les eleva verticalment i les introdueix en cada tram, conegut com pou de recalçar

Aparcament alternatiu

Per pal·liar la supressió de places d’aparcament, l’Ajuntament està habilitant pàrquings alternatius a diferents punts del municipi. A la Ribera, ja s’ha obert la nova zona d’aparcament habilitada en una part dels antics terrenys de l’empresa Valentine, entre l’avinguda de la Ribera i el carrer Llevant, amb una vuitantena de places. Aquesta setmana també s’han enllestit 22 places més al costat de l’Institut La Ribera, que estaran operatives la setmana vinent, i al setembre entraran en funcionament les 135 previstes als terrenys de l’antiga fàbrica Intorsa. A Can Sant Joan, la plaça de la Pedra ja està operativa com a pàrquing alternatiu, una actuació vinculada a la reforma de l’estació de Bifurcació.

El pàrquing de la plaça de la Pedra de Can Sant Joan

Deixa un comentari