Les 150 places d’aparcament del carrer Guadiana, afectades per les obres del soterrament

Les afectacions a la mobilitat en el sector es faran efectives a mitjans d’aquest mes de juliol i per pal·liar la manca d’estacionament s’obriran dos nous espais a la Ribera

El carrer Guadiana és un dels espais amb més afectació a causa de les obres del soterrament
Mario Azañedo

A partir del pròxim 17 de juliol, la mobilitat del carrer Guadiana es veurà modificada a causa de les obres del soterrament de l’R2. Només s’hi podrà circular en un sentit i quedaran anul·lades totes les places d’aparcament. Aquest serà un dels espais que tindrà més afectació del centre del nucli urbà en el marc de la intervenció, ja que ha d’acollir l’edifici de la nova estació i també el desviament de les vies mentre es faci la construcció del túnel de l’R2.

Els detalls sobre les repercussions d’aquesta fase de l’obra en el veïnat s’han explicat en primera instància a les AV del centre i Montcada Llevant i aquest dimecres al públic en general, en una assemblea informativa a la Casa de la Vila que ha comptat amb la presència de l’alcalde, Bartolo Egea (PSC), el president de l’Àrea Territorial, Andreu Iruela (PSC), la coordinadora de la mateixa Àrea, Marta Bunyesch, i personal tècnic vinculat a l’àmbit de Mobilitat i a l’Oficina del Soterrament. La reunió s’ha transmès en directe a través del canal Youtube de l’Ajuntament i ha servit per donar resposta a totes les preguntes plantejades pels assistents.

Andreu Iruela, durant la seva intervenció, acompanyat de l’alcalde, bartolo Egea, i els tècnics municipals
Pilar Abián

Canvis rellevants

Al carrer Guadiana, des de mitjans de juliol, només podran accedir veïns, transport de comerços i vehicles de serveis des del carrer Bogatell o Vilanova i el sentit de circulació serà únic, en direcció a Rocamora. Totes les places d’aparcament, al voltant de 150, quedaran inutilitzades, tant en la part superior com inferior del carrer, i l’afectació durarà com a mínim dos anys. El primer pas serà donar continuïtat al mur que ja s’ha començat a construir al carrer Duc de Tetuan que ha de servir de barrera a l’espai per on es desviaran les vies mentre es dugui a terme la construcció del túnel de l’R2. Un cop aixecat el mur, es farà el terraplenat per posar a sobre els rails.

L’afectació al carrer Guadiana durarà dos anys, si bé passat aquest període una part seguirà ocupada per la construcció de la nova estació

El pont sota la via que connecta el carrer Major amb Rocamora també es veurà afectat, però no a curt termini. El projecte contempla que s’habiliti un pas elevat metàl·lic amb escales i rampes, tot i que l’Ajuntament ha demanat l’alternativa de fer un pas per sota, petició que està en estudi per part d’Adif.

Les obres previstes al carrer Guadiana també obligaran a retirar l’arbrat, que el departament de Parcs i Jardins intentarà replantar en altres espais del municipi, i a canviar de lloc els contenidors de residus.

Aparcaments alternatius

Per suplir la pèrdua provisional de les 150 places d’aparcament que hi ha al carrer Guadiana, l’Ajuntament obrirà a final d’aquesta setmana un espai de l’antiga fàbrica Valentine a tocar del barri de la Ribera per a una vuitantena de vehicles, amb entrada des del carrer Llevant. En paral·lel, s’està habilitant part del solar de l’antiga Intorsa, al carrer de les Aigües, com a pàrquing amb capacitat per a 134 vehicles, amb la voluntat que estigui obert al públic en els dies vinents. 

Per suplir la pèrdua provisional de les 150 places d’aparcament que hi ha al carrer Guadiana, l’Ajuntament obrirà a final d’aquesta setmana un espai de l’antiga fàbrica Valentine per a una vuitantena de vehicles

Som conscients dels problemes de mobilitat que té el municipi, especialment al centre, per això estem posant a disposició de la ciutadania bosses d’aparcament allà on hi ha terrenys disponibles”, ha manifestat Iruela. Segons ha assenyalat el regidor, les obres del soterrament afectaran 450 places i les que s’acabaran oferint com a alternativa superaran les 800, repartides entre les antigues pistes d’atletisme, al Pla d’en Coll, i les oferides ben aviat a la Ribera.

La principal preocupació expressada pels veïns assistents a la reunió s’ha centrat en la manca d’aparcaments al centre del nucli ubà, per això hi ha hagut peticions en la línia de demanar que s’eliminin les places de zona taronja i que es facin zones verdes per a residents. Iruela ha respost que el govern vol canviar el model actual de mobilitat del municipi des del punt de vista global en considerar que és insostenible i que això requereix el seu temps d’estudi.

Altres preocupacions expressades pel veïnat han estat les molèsties derivades de les obres, quant a la construcció en si del túnel, sorolls i vibracions, tenint en compte que el soterrament trigarà set anys a fer-se realitat. És per això que l’alcalde ha tornat a reclamar paciència i comprensió davant la construcció d’una infraestructura de gran envergadura com és aquesta.

Deixa un comentari