Una excavadora va provocar l’avaria que va afectar tres línies de Rodalies Renfe
L’incident va deixar sense llum 500 veïns, alguns de Montcada, i fins i tot va obligar a tallar la C-33
El cop de pala que va donar el conductor d’una excavadora a la vorera –encarregades per la promotora Hercesa a Construcciones Ribera– va ser el motiu de l’avaria elèctrica que ahir va deixar fora de servei les línies C3, C4 i C7 de Rodalies Renfe de 12 a 15h. El punt que es va danyar, en concret, està situat entre les estacions de Montcada Bifurcació i Sant Andreu Arenal. L’operari va trencar un cable que, al seu torn, va originar una sobrecàrrega elèctrica i el trencament d’una altra línia. La cadena d’incidents va començar a l’encreuament dels carrers Canigó i Montseny, entre Barcelona i Can Sant Joan. 500 veïns del barri montcadenc i del barceloní de Nou Barris es van quedar sense llum durant les tres hores que va durar l’avaria.
La línia danyada va repercutir en la de mitjana tensió que precisament viatja suspesa sobre les vies de Rodalies, en un punt entre les estacions de Montcada Bifurcació i Sant Andreu Arenal. En trencar-se el cable i quedar penjant perillosament, l’Adif va decidir interrompre la circulació de trens i des de les 12.10h van deixar de funcionar les línies C3 (Vic), C4 (Manresa) i C7 (Martorell). Renfe es va veure obligada a modificar alguns recorreguts, anul·lar estacions i activar autobusos per fer desplaçaments alternatius. Mentrestant, s’esperava que Fecsa-Endesa reparés l’avaria. La brigada especial responsable d’aquesta feina no va començar a treballar fins després de les 14h, justificant que els Mossos d’Esquadra no els havia donat el permís.
Per precaució, els agents autonòmics van optar per interrompre el trànsit de l’autopista C-33 durant els cinc minuts que el tècnic es va enfilar a la torre per recol·locar el cable. A les 14.48h, l’operació s’havia completat i l’lAdif ja havia comprovat que la catenària no havia patit cap dany, de manera que es va restablir el servei de Rodalies.