Una vuitantena d’empreses participen a la jornada Montcada Avança amb l’Empresa

L’acte ha comptat amb una sessió de ‘networking’ per afavorir la creació de contactes i buscar col·laboracions

Jaume Teixidó va ocupar-se de la cloenda agraint a les empreses la participació en la jornada
Premsa Ajuntament
Gairebé una vuitantena d'empreses han participat en la jornada Montcada Avança al Teatre Municipal
La sessió de networking va servir perquè les empreses es coneguessin i plantegessin projectes comuns
Rosaura Alastruey va dinamitzar la jornada
L'alcaldessa va donar el tret de sortida a la jornada

Una vuitantena d'empreses de Montcada han participat a la jornada Montcada Avança amb l'Empresa que ha organitzat aquest matí al Teatre Municipal la Regidoria de Desenvolupament Econòmic Local. L’esdeveniment tenia com a objectiu donar conèixer els serveis d'assessorament econòmics de les diverses administracions i que les empreses del municipi es coneguin i facin xarxa per tal d’avançar i crear sinergies. La jornada ha inclòs una sessió de networking professional que ha estat conduïda per l’especialista Rosaura Alastruey.

L'obertura de l'acte ha anat a càrrec de l’alcaldessa Laura Campos, mentre que el regidor de Desenvolupament Econòmic Local, Jaume Teixidó (ERC) s’ha encarregat de la cloenda. Ambdós han coincidit en assenyalar que Montcada és un punt d’atracció empresarial que ja compta amb més 1.200 empreses i 10 polígons industrials consolidats.

Montcada és un punt d’atracció empresarial que ja compta amb més 1.200 empreses i 10 polígons industrials consolidats

"Hem de recuperar l’autoestima com a municipi, no som el pati de Barcelona, sinó la porta d’entrada nord a la ciutat", ha subratllat Campos. També ha intervingut Josep Díaz, tècnic d’Empresa de la Regidoria de Desenvolupament Econòmic Local de Montcada i Reixac, qui ha parlat sobre com avançar en el desenvolupament econòmic local.

Informe Covid

Oriol Mestre, tècnic de Promoció Econòmica del Consell Comarcal del Vallès Occidental (CCVO), ha presentat els resultats de l’informe sobre l’afectació de la Covid a les empreses del municipi. En l’estudi, elaborat conjuntament entre l’Ajuntament i el CCVO, hi ha participat el 42% de les 789 empreses consultades.

 L’estudi, elaborat conjuntament entre l’Ajuntament i el CCVO, hi han participat el 42% de les empreses consultades

Per fer front a la crisi generada per la pandèmia, el 43% de les empreses va aplicar Expedients de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTO), un 43% teletreball i un 66% ja havia tornat a la normalitat en el moment de la consulta, feta entre febrer i maig de 2021. Afortunadament, els acomiadaments han estat la mesura menys habitual, duta a terme només per 24 empreses. Mestre també ha destacat que un 7% de les empreses havia reorientat la seva activitat cap al sector sanitari, "xifra que probablement ha crescut, així com la de negocis preocupats per l’estalvi energètic". El tècnic del CCVO també ha presentat quines són les principals necessitats i inquietuds de les empreses de Montcada i com les poden ajudar des del seu servei, especialment en aspectes com la ubicació en un nou espai o en processos de digitalització i sostenibilitat.

Accés a ajuts

Precisament l’accés als diferents ajuts que ofereixen les administracions ha centrat les dues següents intervencions. La cap d’orientació empresarial d’ACCIÓ, Gemma Arcalís, ha explicat com aquest ens de la Generalitat pot donar impuls als negocis en dues vies sobretot. "Hi ha unes 690.000 empreses a Catalunya i nosaltres les ajudem a ser més competitives oferint-los la nostra col·laboració en dos àmbits: innovació i internacionalització del seu negoci", ha indicat Arcalís .

El fons de 800.000 milions d’euros de la UE estan encaminats sobretot a projectes de sostenibilitat i digitalització empresarial

Un servei específic que s’ofereix des d’Acció és l’Oficina Next Generation, per facilitar l'accés de les empreses catalanes al fons de 800.000 milions d’euros de la UE encaminats sobretot a projectes de sostenibilitat i digitalització empresarial. Una de les encarregades de l’oficina, Diana Estop, ha assenyalat que "la tramitació d’aquests ajuts és complexa i nosaltres ens ocupem de facilitar a les empreses les convocatòries que poden ser del seu interès i assessorar-les, però no tramitem la sol·licitud per elles".

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari