Veïns de Terra Nostra es manifesten per reclamar l’asfaltat de la riera i un canvi de mobilitat interna

Un centenar de persones va tallar la N-150 i van protestar amb una gran xiulada i cacerolada

Els veïns denuncien el 'nyap' del canvi de circulacions als carrers i exigeixen una mobilitat en vehicle 'digna" per Terra Nostra
Lluís Maldonado

Una part dels veïns que viuen als eixos del carrer Montsant-Antoni Pujades, av.Terra Nostra i camí de la riera de Sant Cugat ha dit prou als problemes que pateixen per circular pel barri i aquest divendres va sortir al carrer per manifestar-se de forma sorollosa amb xiulets i una casserolada. Un centenar de persones van recórrer el trajecte que separa el parc de Ca n’Oller, tallant la N-150, baixant per l’avinguda principal fins a la riera, darrere de l’escola Mitja Costa.

Un dels membres organitzadors de la protesta, Alfons Martínez, assegura que els canvis incorporats fa poc més d’un any en la mobilitat interna de Terra Nostra és un “autèntic nyap“. “Aquesta manifestació no s’hauria fet si les reivindicacions que hem repetit durant tot aquest temps estiguessin resoltes”, argumenta Martínez, qui acusa d'”oportunista” els representants polítics perquè “no s’han posat les piles fins que no hem començat a sortir al carrer, i això és penós”, ha puntualitzat.

Els veïns presents a la manifestació critiquen la pacificació del trànsit a l’artèria del barri ha aguditzat els problemes als carrers adjacents i denuncien “l’elevat trànsit que ha passat a absorbir els carrers Antoni Pujades i Montsant que fa malbé l’asfalt”, segons relata Santi Paloma, “Quan plou es fan sots al camí de terra que fan malbé les rodes dels cotxes, a més a més, dels episodis de pols i sorolls que generen”, afegeix Àngel Roman, que viu a la part baixa de la riera.

Els organitzadors confien que la mobilització serveixi per expressar el malestar veïnal i actuï com a punt d’inflexió per reunir-se amb el govern municipal i desplegar ponts per accelerar la recerca de solucions.

L’alcalde, Bartolo Egea (PSC) ha recordat que la problemàtica que presenta el Camí de la riera, fruit del projecte de pacificació de l’avinguda fet durant l’anterior mandat, no és fàcil de resoldre d’un dia per a l’altre. “Requereix els seus tempos i té un cost elevat, però estem decidits a solucionar-la”, ha reconegut a La Veu.

 El 7 de maig l’alcalde es reunirà amb uns veïns del carrer Montsant que han sol·licitat la trobada. El grup que ha convocat la protesta espera que, ara, Egea també accedeixi a rebre’ls.

Antecedents

Des que es va pacificar l’avinguda Terra Nostra, a principi del 2023, i el carrer va passar a tenir un únic sentit de circulació, per accedir al sector entre l’avinguda i la riera, els vehicles han de donar la volta pel carrer Antoni Pujades i entrar-hi des de l’N-150. L’altra opció implica accedir des del camí de la Riera, que no està asfaltat. La seva urbanització està pendent d’un projecte urbanístic que ja està en marxa, però que encara pot trigar un any a fer-se realitat. Mentrestant, s’aniran fent alguns treballs puntuals de millora.

Deixa un comentari