José Luis Paz Fo omple l’Auditori de sèries numèriques sobre fons monocromàtics
L’artista del Masnou explora el desig de fugida i l’empenta de la pulsió vital a ‘El color más oscuro’
Fins al 30 de març es pot visitar a l’Auditori Municipal l’exposició titulada ‘El color más oscuro’, de l’artista José Luis Paz Fo (Badalona, 1977), que explora el desig de fugida i la pulsió vital a partir de sèries numèriques en quadres monocroms de grans dimensions.
Fo, que resideix a El Masnou, utilitza el negre, el verd, el blanc, el groc i el vermell sobre fustes que en primer lloc han estat pintades de negre i que després requereixen nombrosos capes per arribar als monocroms sintètics.


Amb l’excepció d’una obra, que va ser seleccionada a la Biennal Torres García de Mataró, la resta són creacions que Paz Fo exposa per primera vegada en la seva mostra més colorista fins ara.
Les sèries numèriques estan tan enganxades en algunes composicions que semblen el teixit irregular d’una catifa, “en un intent de reflectir les paraules, les imatges i les emocions que no podem endreçar”, va explicar l’autor en la inauguració de la mostra, feta ahir la tarda, amb la presència del regidor de Cultura i Patrimoni, Albert Carandell.
Segons la crítica d’art Sònia Hernández, Paz Fo utilitza els números “com a llenguatge expressiu per intentar posar ordre en tot allò que sempre acaba sobrevenint-nos”.