La Casa de la Vila ret homenatge al desaparegut Carlos Vilalta amb una exposició

L’acte d’inauguració va comptar amb molts integrants de la família de l’artista i autoritats municipals

Nombrosos amics i familiars van omplir ahir la tarda la sala d’exposicions de la Casa de la Vila per assistir a l’exposició-homenatge al montcadenc Carlos Vilalta, desaparegut al 2005. La mostra està formada per una vintena de pintures i dibuixos i sis fotografies que testimonien la gran amistat que va mantenir durant seixanta anys amb l’artista Joan Capella. La mostra, organitzada per la Fundació Joan Capella, es podrà veure fins al 13 d’abril.

Home d’esperit inquiet i sensibilitat artística, Vilalta va participar en un gran nombre d’iniciatives culturals a la Montcada de la segona meitat del segle XX, com la revista Tertúlia, on escrivia amb gran sentit de l’humor a la secció Comentarios Ingenuos. Al 1984 va guanyar el premi Rosa de Plata del concurs de poesia que va convocar l’Abi am motiu del 75è aniversari de la seva fundació.
Vilalta també va participar en diverses exposicions col·lectives organitzades pel grup Tertúlia als anys 40 i 50, i pel grup Cau d’Art, però mai va exposar la seva obra individualment.

Segons el responsable de la Fundació Joan Capella, Jorge Gómez, la mostra pretén saldar un deute que l’entramat cultural montcadenc tenia pendent amb un dels homes que va contribuir a enriquir-lo. Gómez també ha destacat la inquietud artística de Vilalta i la seva evolución en la pintura de la mà del seu gran amic Joan Capella. La vídua de Carlos Vilalta, Anna Nieto, va rebre un ram de flors de mans de l’alcalde, César Arrizabalaga, i la regidora de Cultura, Amèlia Morral, que van destacar la gran contribució del desaparegut artista a la vida cultural del municipi. Nieto va recordar que, a més de pintar, el seu marit era un gran aficionat a l’escriptura, especialment de poesia i també teatre:

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari