Mor Rosa Rafecas a l’edat de 91 anys
Va impartir classes de pintura durant 15 anys al Casal de Gent Gran Casa de la Mina i també va ser voluntària de Càritas
Rosa Rafecas, veïna de Can Sant Joan aficionada a la pintura, ha mort a l’edat de 91 anys. Coneguda per la gent més pròxima com la Rosó o Rosita, va impartir classes de pintura al Casal de Gent Gran Casa de la Mina durant 15 anys –des del 2001 fins al 2016. A més de participar en diverses exposicions col·lectives amb els seus alumnes al Kursaal, també hi va exposar de forma individual el 2009 i el 2015, amb paisatges i natures mortes a l’oli.


Rafecas va començar a pintar a l’Escola d’Adults, on també va fer de professora. Després, com a voluntària de Càritas, va aprofundir la tècnica de l’oli amb la professora Nemen Lavado. També va rebre formació a una escola de Mollet i al Casal Cívic de Montcada i Reixac –antic Casal de Gent Gran del parc Salvador Allende.