Èxit de la primera trobada d’ultimate per a alumnat de quart d’ESO

Hi va participar un total de 230 estudiants dels instituts La Ferreria, La Ribera, Montserrat Miró i Mas Rampinyo

Un total de 230 alumnes de quart d’ESO de l’INS La Ferreria, l’INS La Ribera, l’INS Montserrat Miró i IE Mas Rampinyo van participar ahir a la primera Trobada d’intercentres de Montcada i Reixac d’Ultimate, organitzada a l’estadi de la Ferreria pel Consell Esportiu del Vallès Occidental Sud (CEVOS) i la Federació Catalana d’Ultimate. La jornada s’emmarca dins el grup de treball del professorat d’Educació Física dels instituts de secundària del municipi.

L’ultimate és un esport d’equip competitiu que es juga amb un disc volador o frisbee. L’esport va néixer el 1968 als Estats Units i va arribar a Catalunya a finals de la dècada del 1990. L’objectiu és anotar el nombre més gran de gols possible prenent el control del disc a la zona d’anotació contrària mitjançant passades, sense que caigui ni sigui interceptat pels rivals i sense córrer amb el disc a la mà.

Hem escollit aquest esport perquè podem treballar la coeducació de l’alumnat, perquè els equips poden ser mixtes i es potencien valors com el joc net i l’esportivitat

Josep Fontanals, professor d’Educació Física de l’INS La Ferreria

“Hem escollit aquest esport perquè podem treballar la coeducació de l’alumnat, perquè els equips poden ser mixtes i es potencien valors com el joc net i l’esportivitat“, ha destacat Josep Fontanals, professor d’educació física de l’INS La Ferreria. “No hi ha àrbitre i són els mateixos jugadors els que arriben a acords sobre les diferents situacions que es produeixen als partits”, ha remarcat el docent. Les competicions tenen dues classificacions, la competitiva i la de l’esperit de joc. Al final de cada matx, els participants comenten com ha anat i valoren diferents aspectes del rival com l’ús de les normes, el contacte físic, la imparcialitat, l’autocontrol i la comunicació.

Esperem que aquesta iniciativa es consolidi

Juanma Velázquez, secretari tècnic del CEVOS

L’experiència ha estat ben rebuda per part dels estudiants, que han coincidit a destacar que és un esport divertit, força intens i que implica estar en moviment tota l’estona. “Esperem que aquesta iniciativa es consolidi”, ha subratllat el secretari tècnic del CEVOS, Juanma Velázquez. El CEVOS coordina les reunions prèvies entre els diferents centres per preparar la trobada, així com tot el relacionat amb l’organització. “Aquestes iniciatives surten del grup de professorat d’educació física, que proposa activitats per a tota l’etapa de secundària”, explica Velázquez.

Deixa un comentari