I tu, has fet mai un pòdcast?

La primera pregunta que ens podríem fer és què és un pòdcast? I la segona podria ser podcast o pòdcast?

Un pòdcast és l’emissió d’àudio o audiovisual emmagatzemada a internet com a arxiu digital, sovint formant part d’una sèrie, que l’usuari pot reproduir en qualsevol moment, sigui en línia o, un cop descarregada a l’ordinador o en un dispositiu mòbil, fora de línia. Vaja, que no quedem supeditats a haver d’escoltar un tema d’interès un dia i una hora concrets. El pòdcast ens dona llibertat d’horari.

Però, podcast o pòdcast? Escrivim la paraula pòdcast amb accent tal com indica el TERMCAT i l’Optimot. La tècnica per crear i difondre pòdcasts és el podcàsting i la persona que en crea o hi participa, la podcastera o el podcaster. Alguns mitjans de comunicació segueixen la recomanació del portal lingüístic de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (ésAdir), que manté la forma d’ús internacional sense accent. A Laveu.cat ja fa temps que han adoptat la forma accentuada.

De pòdcasts n’hi ha d’entrevista, de conversa, de vídeo i de marca. En el pòdcast d’entrevista intervé un podcaster que fa una entrevista a una o diverses persones. En el de conversa, intervenen dos o més podcasters que tenen un diàleg sobre diversos temes. El de vídeo inclou contingut en aquest format i, finalment, el de marca és el que està produït o promogut per una marca, amb l’objectiu de dirigir-se al seu públic objectiu i reforçar la imatge i la reputació de la marca.

Deixa un comentari