Benvinguts al Metavers

Us imagineu poder passejar per les Maleses o visitar l’antic castell medieval?

El metravers té moltes aplicacions en la didàctica del patrimoni. Pixabay.

El Metavers una paraula d’origen grec, meta, el més enllà i vers, l’univers. Si les unim, entrem en un món més enllà de la nostra realitat i anem cap al virtual.
Fa uns mesos vaig escoltar per primer cop la paraula i en un dinar familiar la vaig comentar. Un dels meus nets, alumne de segon d’ESO, ràpid em va saber explicar la funcionalitat i les moltíssimes aplicacions que té. Vaig quedar sorpresa, com a professora em vaig sentir atreta i vaig començar a imaginar-me les múltiples aplicacions en el camp docent i la didàctica del patrimoni.
La interactivitat està assegurada, la incorporeïtat obre el pas a tota mena de persones, no hi ha barreres físiques i la persistència de l’experiència viscuda en la memòria, és indubtable.Les possibilitats d’aquestes experiències, regulades i ben enfocades, oferiran un nou entorn d’aprenentatge que indubtablement caldrà saber aprofitar.
Us imagineu que amb unes ulleres 3D, poguem passejar per les Maleses o bé acostar-nos al castell medieval a la part alta del Turó, conèixer Guillem Ramón, el Gran senescal, Jaume I, la reina Elisenda o bé al propietari d’un molí al peu del riu Ripoll, tot interactuant amb ells? Seria espectacular! Per aconseguir-ho, hem de tenir els deures fets i poder avançar en aquesta direcció. Necessitem disposar de recreacions en 3D del poblat iber, del castell, etc. i d’aquí, l’interès a buscar recursos econòmics. El metavers és un nou al·licient i Montcada el mereix.

Deixa un comentari