Està content amb el premi?
Sí, molt. La veritat és que no m’ho esperava. És un reconeixement a la bona feina que s’està fent des de la instal·lació. Trobo que està molt bé que hi hagi un premi esportiu escollit per la gent.
Quin és el secret per gestionar una instal·lació amb usuaris tan diferents?
Nosaltres treballem perquè tothom estigui content, tot i que no sempre ho aconseguim. El nostre objectiu és oferir un ampli ventall d’activitats perquè l’usuari pugui escollir la que més li agradi i s’adeqüi a les seves necessitats. Per exemple, abans només fèiem aquagym, d’intensitat moderada, però ara també tenim aquagag, aquabox, aquatono i aquacardio per a la gent que vol més intensitat. El mateix passa amb les classes dirigides que fem a dalt, amb sessions més tranquil·les com podrien ser pilates o bodybalance, o més dures com el bodyattack, el bodycombat, l’spinning o el GAC per a la gent que vol més ‘canya’.
Quina és la franja horària amb més públic?
Al matí, la sala de fitness està plena de gent jove i, a la piscina, les classes d’aquagym tenen cada dia una assistència de més de 70 persones, la majoria gent gran. Un èxit! Quan ho comento amb companys d’altres gimnasos, al·lucinen. A la tarda ve sobretot la gent que ha plegat de la feina, d’entre 25 i 50 anys, i les classes estan totes plenes.
La instal·lació ha revifat?
Quan es va obrir el complex, la novetat va fer que hi hagués un boom d’inscripcions, tot i que hi havia força gent que pagava i no venia. Amb la crisi, es va notar una certa davallada, però en els últims temps el nombre d’usuaris s’ha estabilitzat i la persona que està apuntada ve.
S’ha ampliat la plantilla en diversificar l’oferta?
Hem format els monitors en les diverses especialitats perquè siguin més polivalents i així puguin ampliar el nombre d’hores treballades. D’aquesta manera nosaltres guanyem en estabilitat laboral i els usuaris també en surten beneficiats, perquè tenen com a referència el mateix monitor. També intentem no anul·lar classes, fent sempre tot el possible perquè això no passi. L’important és donar un bon servei a la clientela i que estigui contenta.
Li agrada la seva feina?
M’encanta. Sóc molt afortunat de poder viure de l’esport. Per desgràcia, el waterpolo no dona per viure i, com que no m’agradaven les opcions que hi havia a l’antiga FP, als 18 anys vaig començar a treballar de soldador al negoci del meu tiet. Després, a través del meu entrenador, vaig descobrir que hi havia altres sortides i vaig començar a formar-me en l’àmbit esportiu. M’agrada fer de socorrista perquè parlo amb la gent; m’agrada fer aquagym perquè la gent gran és molt agraïda i afectuosa; m’agrada fer classes dirigides perquè intento que s’esforcin una mica més; i m’agrada ballar, tot i que no sóc un expert, perquè la gent s’ho passi genial.
També hi ha cada mes un calendari de classes especials. En què consisteix?
Sí, normalment és la mateixa activitat, però hi afegim alguna cosa diferent. El zumba dona molt joc en aquest sentit i fem sessions amb cançons d’èpoques o estils concrets i, fins i tot, ens disfressem… L’important és crear un bon ambient. Al gimnàs es ve a fer esport, però també a relacionar-se i fer amistats. Si hi ha bon rotllo, la gent no se’n va perquè es crea un vincle. És una manera de fidelitzar l’usuari.
Què li diria a la gent que no fa cap activitat física?
L’esport permet millorar la salut física i mental i les nostres relacions socials. És important tenir una estoneta per a nosaltres mateixos.