El cost de les obres es pot reduir a la meitat

Així ho constata un estudi de Barcelona Regional i Barcelona Sagrera Alta Velocitat encarregat pels ajuntaments de Montcada i Reixac i Barcelona

El director general de Barcelona Sagrera Alta Velocitat, Joan Baltà, va ser l'encarregat de presentar l'estudi
Premsa/Ajuntament

Un estudi encarregat pels ajuntaments de Montcada i Reixac i Barcelona a l’agència de desenvolupament urbà Barcelona Regional (BR) i a Barcelona Sagrera Alta Velocitat (BSAV) constata que, a diferència del que planteja el Ministeri de Foment, es pot simplificar notablement el procés constructiu del soterrament de l’R2 i, per tant, el temps d’actuació i el cost econòmic. El document, que ahir es va presentar als portaveus municipals i a la Plataforma Tracte Just Soterrament Total (PTJST), s’ha elaborat partint del projecte executiu encarregat per l’Estat entre el 2011 i el 2012 i pressupostat en 400 milions d’euros.

Entre les principals propostes de BR i BSAV hi ha fer tota l’actuació amb un sistema constructiu entre pantalles, que permet soterrar a una mínima profunditat i no requereix l’ús de tuneladora; fer passar les vies per sota dels pilars de l’autopista C33 a Pla d’en Coll -no viable segons el projecte del Ministeri- evitant el desviament de tot el traçat per la zona del Font Freda, i crear una única via provisional de tren en el costat muntanya que es mantindria durant tota l’execució, evitant el seu desviament per trams com estava pensat i alliberant tota l’àrea de treball. Les noves propostes també preveuen una estació amb una única andana central i un vestíbul a nivell de carrer que redueix la construcció de les tres escales mecàniques i tres ascensors previstos a només un. A més, la nova estació es construiria íntegrament mantenint en servei l’actual.

Aquest estudi no és un projecte executiu per començar les obres però sí que és un document base que permet demostrar que es poden fer de forma més eficaç i reduint el seu cost a la meitat” va destacar ahir el director general de Barcelona Sagrera Alta Velocitat, Joan Baltà.

 

Futur immediat

L’Ajuntament té previst presentar l’informe al Ministeri de Foment i a la Generalitat per negociar el soterrament de la línia R2 amb un nou enfoc. El pressupost ja no pot ser una excusa per a l’Estat cara a dilatar l’execució del projecte, opina l’alcaldessa, Laura Campos (ICV-EUiA) qui ahir va agrair públicament la col·laboració del consistori barceloní i de de BR i BSAV amb l’administració local. Per la seva banda, el president de l’Àrea Territorial, Jordi Sánchez (ERC), ha destacat el fet que l’estudi hagi permès revisar i actualitzar el projecte del Ministeri –procediment que Foment veia força complicat des d’un punt de vista tècnic– d’acord amb la premissa de no renunciar ni a un metre del soterrament”.

A l’acte de presentació interna del document van assistir, a més de Baltà, una àmplia representació dels responsables de l’estudi formada per Jordi Fuster, director d’Infraestructures de Transport de BR, Eva Peirón, cap del departament de Planificació, Seguiment i Control de l’Ajuntament de Barcelona, i Manel Valdès, gerent adjunt de Mobilitat i Infraestructures.

 

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari