La Generalitat impulsa la línia de tramvia que enllaçarà Montcada i Reixac amb la UAB

L’Ajuntament es mostra satisfet per la notícia

El procés administratiu per fer possible la línia de tramvia que enllaçarà Montcada amb Bellaterra (Cerdanyola) s’ha posat en marxa. La Generalitat, a través de l’empresa pública Gisa, ha licitat l’estudi del projecte, per un import de 191.580 euros –altres 60.000 es destinaran a l’estudi d’impacte ambiental. La línia enllaçarà amb tramvia Montcada, Ripollet, Cerdanyola i el campus de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), connectant amb les estacions de Renfe Rodalies que hi ha al seu pas –Montcada i Reixac (L2), Santa Maria (L4 i L7) i Montcada-Ripollet (L3) i de Ferrocarrils de la Generalitat. A més, es preveu que connecti amb les actuacions futures del túnel de Montcada i el túnel d’Horta per connectar posteriorment amb la xarxa de transport públic de la ciutat de Barcelona. 

 

Des de l’Ajuntament, l’alcalde, César Arrizabalaga (PSC), ha fet una valoració positiva de la decisió de la Generalitat. En un comunicat de premsa, l’edil ha dit que “s’inicia per fi el procés que suposarà una millora substancial de les connexions amb transport públic de Montcada i Reixac amb els principals municipals de l’entorn”. Tot i això, Arrizabalaga ha manifestat que “la nostra posició respecte al túnel del Turó –contemplat en el projecte del tramvia– no ha variat; hi estem en contra perquè no és una infraestructura necessària perquè perjudicaria els usuaris de les estacions del centre i de Terra Nostra i perquè el Turó ja ha patit prou agressions”.

 

La data límit per presentar ofertes per a la licitació és el 24 de febrer i la redacció haurà de durar dos mesos. L’estudi informatiu haurà de comptar amb estudis de mobilitat, de capacitat de viatges, econòmic-financer, d’afectacions de les infraestructures que puguin resultar afectades i mesures correctores d’impacte de soroll i vibracions, entre d’altres.

 

El projecte de connexió dels municipis a través del tramvia l’han reclamat diferents entitats i ajuntaments. La Plataforma del Transport Públic (PTP) de Catalunya va elaborar un projecte global de connexió de la comarca a través d’aquest mitjà de transport –que incloïa l’enllaç de Montcada fins a Terrassa– a la qual alguns ajuntaments de la comarca s’hi van adherir a través de mocions al Ple. De fet, l’Ajuntament de Montcada i Reixac va rebutjar la proposta al Ple de març del 2009, presentada en forma de moció per ICV-EUiA. Arrizabalaga va dir a la sessió plenària que el govern “coincideix amb la filosofia de la proposta”, però que tal com estava plantejada en el redactat presentat pels ecosocialistes, creava “problemes importants a Montcada, sobretot vinculats a la línia de tren de Portbou”. L’edil va recordar que el consistori portava temps “treballant en un Pla director d’Infraestructures, per intentar lligar encara més tots els barris del municipi”.

 

 

 

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari