La línia B12 adapta els seus horaris a les necessitats del Bosc d’en Vilaró

L’autobús enllaça el centre de Montcada amb Badalona per la carretera de Vallençana

L’autobús B12 de la companyia Tugsal modificarà els horaris d’entrada a la urbanització del Bosc d’en Vilaró per adaptar-se a les necessitats dels usuaris que la línia té en aquest sector. Actualment, el bus, que enllaça la plaça Lluís Companys amb l’hospital Germans Trias i Pujol (Can Ruti) de Badalona fa 92 trajectes els dies laborables –dels quals 34 entren al Bosc d’en Vilaró– i 48, els dissabtes, la meitat dels quals arriben fins a la urbanització. Segons les dades facilitades per l’Ajuntament, de mitjana hi ha 22 viatgers al dia que fan servir la parada del Bosc d’en Vilaró i només en el 45% dels trajectes que arriben fins a la urbanització els dies feiners puja o baixa algun viatger, de manera que diàriament el bus fa prop de 17 quilòmetres sense que l’agafi ningú. Per tal d’optimitzar els recursos, es canviarà l’horari de set d’elles, tres de les procedents de Can Ruti, i quatre de Montcada i Reixac. Els canvis han estat consensuats entre l’Ajuntament de Montcada i Reixac, els veïns del Bosc d’en Vilaró, l’Entitat Metropolitana del Transport i Tugsal.

 

La regidora de Transports i Mobilitat, M. Carmen Porro (PSC), ha avançat que a mig termini la línia B12 “oferirà un sistema de transport a la demanda dels veïns del Bosc d’en Vilaró, de manera que l’autobús arribarà fins a la urbanització quan hi hagi algun passatger que s’hi vulgui baixar o quan hi hagi algú esperant a la parada”. Actualment s’està estudiant com aplicar un canvi que haurà de permetre la màxima flexibilitat per als usuaris. La mecànica per als viatgers que vulguin baixar al Bosc d’en Vilaró serà molt senzilla perquè només ho  hauran d’indicar al conductor del bus, mentre que els usuaris que s’esperin a la urbanització hauran d’avisar per telèfon a l’operador de la línia, Tugsal, amb l’antelació suficient. “La línia B12 va ser una demanda de l’Ajuntament i els veïns del Bosc d’en Vilaró per dotar de transport públic a la urbanització. Amb aquests canvis creiem que s’incrementarà el seu ús i a més estalviarem més de 12 quilòmetres diaris en trajectes desaprofitats”, explica Porro.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari