L’Ajuntament es compromet a adoptar mesures per pacificar el trànsit de vehicles a Mas Duran
Una quarantena de veïns va participar a l’assemblea que es va fer aquest dijous a l’AV Gurugú
Els problemes de trànsit que afecten la zona residencial de Mas Duran, utilitzada per molts cotxes i vehicles pesants que provenen de la carretera C-17 per enllaçar amb l’autopista C-58, van centralitzar l’assemblea que l’Ajuntament va organitzar aquest dijous a la seu de l’Associació de Veïns del Gurugú. Els veïns del barri denuncien des de fa temps la massiva afluència de trànsit pels seus carrers i l’elevada velocitat a la que circulen alguns conductors, creant situacions de perill per als vianants. L’incident més greu va passar al passat 30 de novembre al carrer Pau Picasso, on una furgoneta que circulava a gran velocitat va atropellar mortalment el gos d’un veí mentre creuava un pas de vianants, donant-se a la fuga. Aquest atropellament va reactivar una campanya que un grup de veïns havia impulsat a l’any 2016 a la plataforma change.org, demanant a l’Ajuntament que prohibís l’entrada de vehicles pesants al barri, que adoptés mesures dissuasòries per pacificar el trànsit, amb la instal·lació de semàfors i pas de vianants elevats, i que proposés recorreguts alternatius per enllaçar entre la C-17 i la C-58, sense haver de passar per la zona residencial de Mas Duran.
L’assemblea va reunir una quarantena de veïns que van escoltar les explicacions del president de l’Àrea Territorial, Jordi Sánchez; de la regidora de barri, Montse Ribera (ambdós d’ERC) i del cap tècnic de serveis municipals, Josep Pubill. Els responsables municipals van explicar el contingut d'un estudi de mobilitat fet al barri i van comentar les actuacions que s’han dut a terme en els últims mesos per intentar solucionar aquesta problemàtica, que afecta principalment l’avinguda Europa i el carrer Pau Picasso, com la instal·lació de coixins berlinesos per reduir la velocitat dels vehicles, estrènyer alguns passos amb pilones, repintar alguns senyals de terra amb pintura reflectant o instal·lar un radar que informa sobre la velocitat de circulació i mesura la freqüència de pas en una zona per on passen entre 600 i 700 vehicles de forma diària, especialment a les hores punta, en direcció cap a la C-58.
A llarg termini, l’Ajuntament, que ja va aconseguir que al setembre de 2017 la Direcció General de Carreteres retirés la senyal que indicava la sortida de Mas Duran per connectar amb l’autopista, demanarà a la Generalitat que estudiï la possibilitat de fer una nova sortida que enllaci directament amb el polígon de Can Tapioles. "Aquesta solució oferiria una alternativa pel gran volum de vehicles que ve de la C-17 i que va a buscar la C-58 i que ara passa pel mig de Mas Duran", va comentar el president de l’Àrea Territorial, Jordi Sánchez. A curt termini, el consistori va presentar durant l’assemblea una proposta per canviar el sentit de la circulació en alguns trams del carrer Pau Picasso per dificultar la circulació dels vehicles, però aquesta possibilitat va ser descartada pels veïns, que es van mostrar més partidaris d’instal·lar semàfors i passos de vianants elevats a l'avinguda d'Europa, solucions que el consistori ha d'estudiar donat el seu elevat cost econòmic. De moment, els responsables municipals es van comprometre a instal·lar bandes reductores de velocitat (coixins berlinesos) a l'avinguda Europa i millorar la senyalística viària en el termini de dos mesos. La Policia Local també instal·larà un radar mòbil que sancioni l’excés de velocitat i realitzarà una campanya de control per evitar la circulació de vehicles de gran tonatge.
Altres temes. Sánchez també va explicar als veïns altres propostes de l'equip de govern que afecten al barri com la proposta per anular l'Àrea Residencial Estratègica (ARE) -que preveu la construcció de més de 4.000 habitatges a la zona-, la construcció dels dos ascensors que milloraran la connectivitat entre la avinguda Catalunya amb la carretera de Ripollet, i la construcció de la futura anella cívica que unirà tots els barris del municipi amb una xarxa ciclable, entre d'altres. Per la seva banda, la regidora de barri, Montse Ribera, va instar als veïns a participar a les trobades mensuals que fa cada primer dilluns de mes a la seu de Promoció Econòmica per parlar dels problemes de la zona.