L’Ajuntament promou una ordenança per implementar el vehicle elèctric al municipi

Es preveu fomentar la xarxa de punts de recàrrega i donar bonificacions per als impostos locals

Tots els grups amb representació al Ple van votar favorablement, i de forma inicial, una ordenança municipal per a la promoció del vehicle elèctric i de baixes emissions al municipi fruit del treball de la comissió que es va crear al maig d’aquest any. Aquesta ordenança, que tindrà un termini d’informació pública per recollir aportacions abans de la seva aprovació definitiva, regula l’habilitació de places d’aparcament dotades de punt de recàrrega, les normes d’estacionament per aquests vehicles així com les bonificacions aplicables en l’abonament de la quota de l’Impost Municipal sobre vehicles de tracció mecànica (que poden arribar a ser un del 75% de la quota anual en el cas dels vehicles de zero emissions i eco). L’ordenança també proposa la creació d’una xarxa pública d’estacions de recàrrega -actualment hi ha una instal·lada al costat de Montcada Aqua que està a l’espera que sigui connectada a la xarxa per la companyia elèctrica i, properament, es posaran dos més davant de l’Ajuntament i al carrer Generalitat- i determina que els nous edificis que es construeixin al municipi han de tenir la previsió de poder instal·lar un punt de recàrrega a totes les seves places d’aparcament. També es preveuen bonificacions a l’hora de pagar impostos per aquelles empreses que promoguin l’ús del vehicle elèctric en la seva activitat habitual i l’Ajuntament també inclourà condicions mediambientals a l’hora d’adquirir vehicles per a la seva flota municipal.

L’alcaldessa, Laura Campos (ICV-EUiA), va defensar l’aprovació d’aquesta ordenança en considerar que és "totalment necessària per intentar reduir la contaminació en un municipi altament contaminat". En la seva intervenció, la regidora socialista Lupe Lorenzana es va mostrar partidària de promocionar el vehicle elèctric per lluitar contra la contaminació sense oblidar altres iniciatives, fent referència a les actuacions que ja s’han fet a ciutats com Madrid o Barcelona per regular el trànsit en moments d’alta contaminació. Montse Sánchez, del PdeCAT, va destacar que en el passat el seu partit ja havia fet una proposta per reduir taxes per als propietaris de vehicles elèctrics i va justificar la seva promoció perquè "la societat està evolucionant cap a mitjans de transports que no siguin tan nocius per a la salut i l’ecologia". Tot i votar a favor d’aquesta ordenança, David Gerbolés, de Cs, i Eva García, del PP, van demanar al govern que els proporcioni dades sobre la demanda real de vehicles elèctrics que hi ha al municipi. La regidora popular també va preguntar quantes places d’aparcament s’instal·laran. Josep Galvan, de la CUP, va reclamar que no es criminalitzi la pobresa amb el foment del vehicle elèctric, bonificant al que es poden permetre el cost de comprar un cotxe elèctric, i va qualificar a l’empresa Lafarge como "el veritable punt de contaminació" al municipi.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari