Víctima de la ciberdelinqüència

Una veïna de Montcada denuncia que algú va usurpar la seva identitat digital per estafar-li més de 10.000 euros

El passat 22 de desembre, el meu mòbil va començar a funcionar malament, fins que va deixar d’estar operatiu. En un primer moment, vaig pensar que s’havia avariat, però, aviat vaig descobrir que algú havia usurpat la meva identitat i estava fent gestions bancàries i pagaments des del meu número de telèfon –algú que no era jo havia aconseguit les meves dades i havia demanat la portabilitat del meu número de Movistar a Orange.

Ràpidament, vaig presentar una denúncia als Mossos d’Esquadra i a l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) en comprovar que m’havien estafat 2.000 euros d’un dels meus comptes corrents i que la financera del Cortes Inglés em reclamava un deute de 8.000 per diverses compres que, òbviament, no havia fet jo.

No tinc ni idea com s’ho van fer aquests ciberdelinqüents per aconseguir les meves dades personals –en cap moment les he facilitat a ningú–, però aquest incident m’ha fet sentir una gran indefensió i qüestionar-me si els negocis bancaris tenen prou mesures de seguretat en els seus serveis digitals.

Amb aquest escrit, vull alertar les persones que fan servir habitualment el mòbil perquè extremin les precaucions i controlin qualsevol moviment sospitós. A hores d’ara, els Mossos no ens ha comunicat cap avenç en la investigació. Si algú ha estat víctima d’una estafa similar, seria de gran ajuda que aportés el seu testimoni.

Deixa un comentari