La circulació de trens es restablirà el 6 de setembre

Les obres entre les estacions de Sant Andreu Arenal i Arc de Triomf, tallades al trànsit ferroviari des del 28 de març, finalitzaran una setmana abans del previst

La circulació ferroviària entre les estacions de Sant Andreu Arenal i Arc de Triomf es restablirà el proper 6 de setembre, una setmana abans de la previsió inicial i coincidint amb l’inici del curs escolar. El dilluns 6 de setembre, l’Administrador de Infraestructuras Ferroviàries (Adif) ja haurà acabat les obres per a la construcció de la futura estació de Sagrera–Meridiana que afectaven el tram de túnel situat entre ambdues estacions. D’aquesta manera, tres de les línes de Rodalies (R3, R4 i R7) de Renfe que creuen Montcada i Reixac mitjançant les estacions de Montcada-Manresa i Montcada Bifurcació recuperaran el seu recorregut habitual.  

 

En aquests moments, les obres es concentren en ultimar l’estructura de l’andana, el muntatge de la via, la col·locació dels elements de la catenària rígida i els dispositius i cablejat de les instal·lacions de seguretat i comunicacions. Els nous plans d’execució facilitaran que els treballs restants a la plataforma ferroviària es duguin a terme en horari nocturn, evitant afectacions importants al servei.

 

El passat 28 de març, el servei de les línes R3 (l’Hospitalet–Puigcerdà per Vic), R4 (Sant Vicenç de Calders–Manresa per Vilafranca del Penedès) i R7 (l’Hospitalet–Martorell per Cerdanyola Universitat) es va veure modificat degut a les obres. Durant l’execució dels treballs ha estat necessari establir una programació de serveis que facilités la connexió dels serveis de Rodalies de Catalunya a la resta de l’àrea metropolitana. D’aquesta manera, les línies R3, R4 nord i R7, que passen per les estacions de Montcada-Manresa i Montcada-Bifurcació, inicien i finalitzen el seu recorregut a Sant Andreu Arenal, on els viatgers compten amb enllaç amb Metro o un servei d’autobusos de reforç a primera hora del matí. Per la seva banda, la R4 sud inicia i finalitza el seu recorregut a Badalona.

Ara mateix, i fins al 6 de setembre, els montcadencs que volen anar en tren de forma directa a Barcelona poden utilitzar la línia R2 (Vilanova/Aeroport-Sant Celoni) que presta el servei habitual.

 

La nova estació de rodalies de Sagrera–Meridiana, la construcció de la qual representa una inversió superior a 34,3 milions d’euros, serà un dels principals intercanviadors de transport de la ciutat. La seva execució s’emmarca en l’acord signat el 17 de maig de 2007 entre el Ministeri de Foment i la Generalitat per a la realització d’obres de millora de la xarxa d’ample convencional a Catalunya.

Deixa un comentari