S’introdueixen millores a la línia d’autobusos que uneix Montcada amb Barcelona

La xarxa d’autobusos que cobreix aquest tram incrementarà la freqüència de pas

La línia que uneix Montcada amb Barcelona, la Llagosta i Mollet, de l’operadora Sagalés, ha introduït millores en el tram Mas Rampinyo-la Llagosta, fruit de les demandes dels usuaris afectats per les obres de soterrament de la C-17. Al juliol passat, la companyia va posar en marxa un sistema d’autobusos llançadera que unia la Llagosta amb Mas Rampinyo, però aquesta opció sembla que no compleix les expectatives dels usuaris locals que han d’anar a Barcelona i per això, l’opció ara és anar directe des de Mas Rampinyo a la Sagrera, a través d’un trajecte que només dura 15 minuts. Les novetats afecten el servei de dilluns a divendres i no estaran operatives al mes d’agost. El servei en sentit Barcelona de la companyia Sagalés s’iniciarà a 4.45h des de Mollet i el primer bus passarà per Mas Rampinyo a les 5. En sentit Mollet, el bus sortirà a un quart de 6h des de la Sagrera i arribarà a 6.30h a Montcada. Les primeres expedicions del matí tindran una freqüència d’entre 5 i 15 minuts, mentre que durant la resta de la jornada hi haurà tres expedicions per hora. El darrer pas per Montcada en sentit Barcelona serà a 22.30h de la nit, mentre que en sentit Mollet serà a les 23h.
Les novetats coincideixen amb la publicació de les dades d’ús de la línia 648, la que comunica Montcada, des de Can Sant Joan, amb la Universitat Autònoma de Barcelona. El servei ha registrat més 31.000 passatgers durant els primers nou mesos de l’any 2007, amb una mitjana de 4.000 usuaris mensuals. Aquest servei de transport va començar a funcionar al setembre del 2006. La presidenta de l’Àrea Interna, la socialista M. Carmen Porro, ha fet un balanç positiu de l’ús d’aquest mitjà de transport, però ha avançat que el Consistori ha demanat millores, com que el recorregut arribi fins a l’estació de tren de Can Sant Joan i que tingui parada a la carretera de Ripollet. D’altra banda, l’Ajuntament ha demanat a l’Entitat Metropolitana del Transport dades sobre l’ús de la línia 155, que enllaça Can Cuiàs amb Mas Rampinyo, i la 156, que connecta Montcada Nova amb les empreses del polígon Pla d’en Coll. Aquesta darrera línia no registra la xifra d’usuaris que esperava l’Ajuntament i per això s’estan replantejant altres opcions, com allargar el recorregut del 155 fins a l’ambulatori de Les Indianes o que l’itinerari el fessin conjuntament el 155 i el 156, el que obligaria als usuaris a fer un transbordament, com explica la regidora M. Carmen Porro. L’autobús 156 es va inaugurar la primavera passada amb l’objectiu que donés servei als veïns que volen desplaçar-se a l’ambulatori i a les empreses del polígon Pla d’en Coll. La realitat mostra que la línia s’utilitza per anar al centre sanitari però, en canvi, molt poca gent l’agafa per anar a treballar.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari