Adif ocupa els terrenys on començaran les obres a Montcada de la Línia d’Alta Velocitat

El 12 de novembre s’inaugura una mostra de projectes sobre el soterrament del tren de Portbou

Adif, l’empresa que gestiona la construcció de la Línia d’Alta Velocitat (LAV), ha començat a ocupar els terrenys per on s’iniciaran les obres de construcció del traçat, un cop passat el riu Ripoll. El recorregut que travessarà al municipi és el que enllaçarà Barcelona amb França. En els darrers dies un grup d’operaris treballa ja en el sector, a prop de l’antic camp de futbol municipal, encara que es tracten de tasques preparatòries, segons ha indicat el president de l’Àrea de Política Territorial, Jordi Climent (PSC).

De moment, Adif està adequant una zona de pas per sobre del Besòs que permeti la circulació de vehicles d’un cantó a l’altre de la llera. Això facilitarà l’entrada de camions des de la carretera de la Roca, de manera que, per accedir al sector, no hagin de passar pel nucli urbà. També s’està habilitant l’espai per on entrarà la tuneladora que, sota terra, excavarà el túnel de la línia d’alta velocitat que anirà des del carrer Carril de Can Sant Joan fins passat el riu Ripoll. Climent ha indicat que es tracta d’actuacions preparatòries i no de les obres de la línia pròpiament dites.

Les obres de la LAV no començaran fins que no estigui signat el protocol entre el Ministeri de Foment i l’Ajuntament, en què es vincula el traçat de la LAV amb el soterrament de la línia de Portbou. Es preveu que la signatura del protocol entre el Ministeri de Foment i l’Ajuntament es faci al mes de novembre. De moment, Foment ha adjudicat les obres del tram que la línia de 6,1 quilòmetres que enllaça Montcada amb Mollet, per un import de 36 milions d’euros.

D’altra banda, a partir del dia 12 s’obrirà al públic a la Casa de la Vila una exposició dels projectes participants al concurs d’idees per al disseny de la nova superfície que resulti del soterrament de la línia de Portbou, al qual s’hi han presentant 11 propostes. El jurat valorarà cadascuna d’elles tenint en compte la integració del disseny en el teixit urbà, la millora de la connexió amb la resta del nucli central del municipi, l’equilibri entre el cost econòmic del projecte i les solucions del disseny. Els visitants de la mostra podran triar personalment en una butlleta quina és la que més els agrada, ja que el jurat també vol tenir en consideració l’opinió de la ciutadania.

Foto: Santi Romero

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari