El Centre Metal·lúrgic recomana incorporar a les empreses l’exportació com a activitat habitual

Segons l’ens, la internacionalització permet compensar la pèrdua de vendes al mercat espanyol

El regidor de Promoció Econòmica, Joan Carles Paredes, segon per l'esquerra, durant la trobada
Silvia Díaz
Josep M. Campanera, del CENTREM, ha dinamitzat la trobada

La internacionalització ha de deixar de ser una activitat esporàdica i integrar-se dins la cultura de les empreses, especialment per compensar la pèrdua de vendes que actualment, arran la crisi, s’està produint al mercat interior. Aquest és el principal consell que el Centre Metal·lúrgic (CENTREM) ha donat a la vintena d’empresaris que aquest dijous, 17 de novembre, al matí ha participat a la trobada al centre de serveis de la Ferreria, convocats per Promoció Econòmica de l’Ajuntament. “Ens constata que les empreses que exporten tenen actualment una millor situació econòmica”, ha manifestat el responsable de l’àrea internacional del CENTREM, Josep M. Campanera, qui ha donat claus als empresaris per obrir fronteres.

Segons Campanera, l’exportació comporta l’increment de les vendes, la diversificació del risc en diversos països, l’accés a nous mercats per aconseguir donar una sortida a productes que a Espanya no es venen, innovar i millorar la imatge de l’empresa cara els clients, els proveïdors i les entitats financeres en el cas que es necessiti un crèdit. “Quan ens obrim a nous mercats podem oferir una gama més alta de productes que aquí no tenen sortida i no focalitzem el risc en un únic territori ja que, si bé a Europa s’està notant la crisi, hi ha països com la Xina, Xile, Turquia o l’Aràbia Saudí, per posar alguns exemples, on l’economia es troba en una situació emergent”, ha indicat el representant del CENTREM.

Campanera ha presentat el programa propi del CENTREM pensat per diversificar les empreses en els mercats internacionals. Aquest pla consisteix en una anàlisi i prospecció de la firma per trobar les millors opcions, la identificació i selecció dels clients més interessants i el viatge i el tancament de l’acord, de venda o de distribució. La participació i la visita a fires també és un dels conselles que dóna l’organisme.

La presentació de la jornada ha anat a càrrec del regidor de Promoció Econòmica, Joan Carles Paredes (CiU), qui ha explicat que la trobada d’aquest dijous forma part del projecte denominat ‘Montcada, la porta de Barcelona’, que pretén promocionar el municipi des del punt de vista empresarial i industrial per la seva ubicació estratègica, entre la capital catalana i el Vallès Occidental. “Amb la trobada sobre exportació pretenem que les nostres firmes s’obrin a nous mercats però també que empreses de fora vinguin aquí”, ha indicat l’edil. Durant la jornada, Josep Galiana, de l’empresa Fayjsa, situada a la Ferreria, ha explicat com la seva firma s’ha obert a mercats internacionals. La pròxima jornada empresarial a la Ferreria tindrà lloc el 15 de desembre i girarà al voltant de l’associacionisme. Les inscripcions s’han de fer contactant amb Promoció Econòmica ([email protected]).

Deixa un comentari