El consistori, radicalment en contra de la construcció d’un túnel ferroviari sota el Turó

El Ministeri de Foment s’ha compromès amb la Generalitat a redactar el projecte inclós en el PDI

La ministra de Foment, Ana Pastor, s’ha compromès amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, a assumir el cost de la redacció del projecte per fer un túnel sota el Turó que desviaria part del trens que passen per la línia de Manresa des de l’estació de Torre Baró cap a Cerdanyola. La proposta està inclosa al Pla Director d’Infraestructures (PDI) que la Generalitat va presentar al 2001 amb l’objectiu de planificar el desenvolupament del transport públic a l’àrea de Barcelona i, des d’un inici, ha comptat amb la total oposició del consistori montcadenc.

Tot i que la informació difosa per la Generalitat no ha estat notificada oficialment al consistori, el govern local s’ha reiterat un cop més en la seva oposició al projecte. “N’estem radicalment en contra”, ha manifestat el president de l’Àrea de Política Territorial, Juan Parra (PSC). L’edil considera que no té cap sentit foradar el Turó per guanyar uns minuts de temps en el recorregut del tren. “A més, el nostre municipi resultaria perjudicat perquè perdríem freqüència de pas per la R4”, ha afegit Parra. Justament a l’octubre del 2012 l’Ajuntament va presentar al·legacions en contra al PDI, aleshores en fase d’aprovació inicial.

 

Negativa veïnal. La negativa de la corporació municipal compta amb el suport del moviment veïnal de la localitat. Quan es va presentar el PDI es va crear una plataforma ciutadana impulsada per la Favmir, el Grup de Medi Ambient de Montcada i Reixac-Ecologistes en Acció i l’AV de Can Sant Joan que al 2003 va recollir 4.000 signatures en contra de la infraestructura. “És lamentable que es plantegi fer una obra milionària que no és necessària i que, contràriament, l’Estat digui que no hi ha diners per soterrar la línia de R2, una reivindicació històrica del municipi, o per altres projectes com el Pla de barris”, ha manifestat el president de l’AV Can Sant Joan, José Luis Conejero. També el portaveu de la Plataforma Tracte Just Soterrament Total, Ramon Bueno, ha expressat la seva disconformitat amb el projecte. “Ens mantindrem expectants”, ha dit tot afegint que “només el fet de plantejar aquesta infraestructura és humiliant per a Montcada i explica clarament que el soterrament no és d’una qüestió de diners, sinó de prioritats”.

Per avalar la seva oposició a la infraestructura, el consistori va encarregar al 2003 un estudi a l’enginyer Robert Vergés en què constatava que construir el túnel sota el Turó estalviaria cinc minuts de recorregut entre Torre Baró i Cerdanyola, un temps que igualment es pot guanyar pel traçat actual si es recupera la figura del semidirecte i que evitaria l’elevada inversió que costaria la infraestructura.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari