Les obres del Bus Vao d’alta ocupació acaben aquest estiu

La construcció de la infraestructura ha propiciat la substitució del pont del cementiri de Collserola i de la passera de la Conreria, a Terra Nostra

Vista del nou carril en obres i de l'accés al municipi des de la passera de la Conreria
Pilar Abián
Una delegació municipal encapçalada per l'alcaldessa, María Elena Pérez, va visitar les obres el 6 de juny

A final de setembre es preveu que el nou carril Bus-Vao de la C-58 –destinat a vehicles d’alta ocupació on viatgin a partir de 3 persones– s’obri al trànsit, un cop hagin finalitzat les obres de construcció de la gran infraestructura que connecta Barcelona amb el Vallès i que passa per Montcada i Reixac. El vial, amb una longitud de 6,8 quilòmetres i una amplada de 10 metres, comença a Ripollet i acaba a la plaça de Can Dragó, i el seu cost és de 80 milions d’euros dels quals 48 els paga la Generalitat i la resta, la UE, mitjançant el programa de Competitivitat Feder Catalunya 2007-2013.

El carril va ser projectat amb l’objectiu d’acabar amb els embussos que hi ha a la C-58 per entrar i sortir de Barcelona a les hores punta, una autopista que suporta el trànsit diari de 165.000 vehicles, el segon registre més important de tot Catalunya i que només supera la Ronda de Dalt. Es calcula que el nou pas el faran servir 100 autobusos i 1.200 cotxes cada hora. Els dos carrils s’utilitzaran sempre, segons el que hi ha establert fins ara, en un mateix sentit, d’acord amb la necessitat del trànsit.

Les obres de construcció, adjudicades a l’empresa Tabasa, es van iniciar al 2008 i han implicat actuacions afegides a l’àmbit municipal com ara la urbanització del carrer Llull i les obres de millora de l’avinguda Carles Rabasó, que finalitzaran el proper mes de juliol, a Terra Nostra, i les substitucions de l’antic pont sobre l’autopista per accedir al cementiri de Collserola i de la vella passarel·la de la Conreria, a la zona 21, que quedarà enllestida a final de mes. També s’ha adequat la sortida de la C-58 a Montcada-Ripollet i s’han tractat talussos amb hidrosembra. Al barri de Can Cuiàs, actualment s’està treballant al carrer Fusters, on es tornaran a ubicar diverses places d’aparcament a final de juliol i al Mirador de l’Estel s’ha substituït el talús de formigó per un de vegetal.

Una delegació municipal encapçalada per l’alcaldessa, M. Elena Pérez (PSC), i el president de l’Àrea de Política Territorial, Juan Parra (PSC), acompanyats del subdirector general d’Infraestructures de Política Territorial de la Generalitat, Francisco J. Flores, i dels responsables de Tabasa, van visitar el 6 de juny les intervencions que s’estan fent al municipi derivades de la construcció del nou carril. “Gràcies a la construcció del Bus-VAO Montcada i Reixac s’ha beneficiat de petites intervencions que milloren les connexions al municipi i s’adequaran zones que tenien fins ara un aspecte força degradat”, ha assenyalat l’alcaldessa. Ha quedat, però, una assignatura pendent, trencar amb l’aïllament que pateix el Turó respecte la serra de Collserola, a la qual pertany, una circumstància que ara s’ha vist agreujada amb la construcció del nou vial. Inicialment estava prevista la creació d’un pas de fauna que aniria en paral·lel al nou pont del cementiri però, tot i que el projecte executiu està redactat, ha quedat ajornat per manca de pressupost.

 

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari