Les obres del carrer Castellví comencen la propera setmana

Els treballs permetran ampliar l’espai destinat als vianants

En aquest tram del carrer s'observa l'estretor de la vorera i la proximitat dels vianants al trànsit rodat
Pilar Abián
El carrer Castellví és un vial molt transitat durant tot el dia
Les voreres del carrer Mossèn Joaquim Castellví són massa estretes i no garanteixen la seguretat dels vianants

 

La setmana vinent és previst que comencin les obres per transformar l’actual carrer Mossèn Castellví en un gran passeig més ample i més segur per als vianants. Durant aquest mes tindran lloc les actuacions preliminars i després del Nadal començarà el gruix de les obres, que tindran un període d’execució de sis mesos. Els treballs, adjudicats a la constructora Rogasa, tenen un pressupost de 808.000 euros –un 21,5% menys del preu de licitació– i estan finançats pel pla de cohesió territorial de l’Àrea Metropolitana de Barcelona. El carrer Mossèn Castellví és el vial que utilitzen diàriament multitud de vehicles i veïns per a anar o venir del centre als barris de la Font Pudenta i Terra Nostra o Pla d’en Coll. El president de l’Àrea de Política Territorial, Juan Parra, assegura que “aquesta era una obra necessària perquè és un lloc on conflueixen el camp de futbol, l’institut, el pavelló, el casal d’avis i l’accés als serveis del Centre entre altres”. Segons Parra, la definició final del projecte “millorarà la seguretat dels vianants en aquest carrer” i celebra les aportacions que ha suposat obrir l’actuació a la participació ciutadana “Hem recollit les aportacions dels veïns dins del projecte”, ha indicat l’edil.

El perill actual és que la vorera de Mossèn Castellví és molt estreta, amb trams que no arriben al metre d’amplada. La solució projectada és la construcció d’un voladís sobre la llera del riu Ripoll que permeti guanyar més espais per als vianants. Per a la construcció del voladís s’ha demanat el permís de l’Agència Catalana de l’Aigua ja que per minimitzar l’efecte sobre el trànsit de vehicles la majoria dels treballs es faran des de la llera del Ripoll. D’aquesta manera, els talls de trànsit es preveu que siguin els menys possibles.

El projecte preveu que el nou passeig tingui en la majora de trams una amplada entre els 3 i els 6 metres. Una part d’aquesta amplada es guanya incorporant al passeig l’espai que ara ocupen les 8 places d’aparcament en bateria al costat dels contenidors soterrats d’escombraries. El tram més ampli del passeig s’assolirà a tocar del pont del carrer Vapor amb 7,80 metres, i el tram més estret coincidirà amb un dels pilars del pont de l’autopista C-33 amb 1,20 metres. El tram entre la passarel·la de vianants i el pont de la rambla dels Països Catalans és el que presenta un major desnivell i per salvar-lo, a més del passeig a peu pla s’ha projectat una escala que quedarà separada del carrer per una zona enjardinada. Al llarg dels 530 metres del passeig, s’hi instal·laran zones d’estada amb bancs de fusta massissa i papereres; nous fanals de doble alçada amb lluminàries led; i també es renovarà i es plantaran noves zones verdes.

 

La barana de protecció del passeig amb el riu Ripoll combinarà trams de formigó amb d’altres de vidre –davant les zones d’estada per afavorir la visió del riu– i uns altres amb panells d’acer perforats que incorporaran il·luminació –ubicats en els punts d’accés als passos de vianants o on hi ha parades de bus–. L’evocació al riu serà constant en el nou passeig perquè la barana de protecció incorporarà un estampat que simularà un curs fluvial i el paviment tindrà unes tonalitats cromàtiques que seguiran un traçat ondulat inspirat en la llera del riu.

 

La previsió municipal és que els treballs finalitzin coincidint amb l’inici de les obres de substitució de la passarel·la de vianants del Ripoll, que es renovarà per una altra un metre més ample que l’actual –arribant als 4,45 metres– i amb un paviment d’alumini antilliscant i resistent a la corrosió.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari