Quinze sancions durant la segona campanya de control de bicicletes i patinets

L’acció l’ha dut a terme la Policia Local en coordinació amb el Servei Català de Trànsit

Imatge d'un dels controls fets per la Policia Local
Premsa Ajuntament
Les bicicletes, els patinets i altres vehicles de mobilitat personal han de seguir la nova nomartiva fixada per la DGT
La nova ordenança vetllarà per la seguretat dels conductors dels vehicles de mobilitat personal i de la resta d'usuaris de l'espai públic

La setmana del 5 a l'11 de juliol s'han iniciat 15 expedients sancionadors en el marc de la campanya de control feta per la Policia Local, en coordinació amb el Servei Català de Trànsit, sobre la circulació de bicicletes i vehicles de mobilitat personal (VMP) al municipi. Les incidències recollides estan relacionades amb l’incompliment de l’obligació de circular per determinades vies; utilitzar dues o més persones un mateix VMP; conduir fent servir dispositius de telefonia mòbil o amb auriculars connectats a aparells receptors o reproductors de so; circular de forma negligent posant en perill la seguretat dels vianants o superar les taxes d’alcohol legalment establertes.

Aquesta és la segona campanya de control específica de bicicletes i patinets o similars que s'ha fet des de l'inici d'any, la primera va tenir lloc al maig i va donar peu a 19 sancions. En total, sumant les multes que també s'han imposat fora de les esmentades campanyes, durant el primer semestre del 2021, el cos policial municipal ha cursat una seixantena de sancions. Òbviament, aquestes denúncies conviuen amb un període informatiu i pedagògic que, des de Policia Local, creiem essencial per donar a conèixer a la ciutadania les noves normes que afecten l’ús d’aquest tipus de vehicles. Es tracta, doncs, de transmetre als conductors la importància d’una actitud prudent i responsable per evitar sinistres o minimitzar-ne els danys que se’n puguin derivar”, ha manifestat el cap del cos, José Manuel Martín.

 

Procés participatiu

L’Ajuntament va obrir al mes de maig un termini per recollir propostes i aportacions de la ciutadania i les entitats per a l'elaboració del reglament de funcionament del futur Consell de Mobilitat. L’objectiu de la creació d’aquest nou òrgan estable de participació ciutadana és disposar d’un espai per debatre, coordinar i consensuar les actuacions necessàries per millorar la mobilitat, col·laborar en les campanyes per promoure-la i fer el seguiment de l’ordenança municipal de circulació de vianants i vehicles. Aquesta última està en procés de revisió i redacció, per part d’una comissió técnico-política, per adaptar-la als canvis introduïts a la llei de seguretat vial i una altra normativa complementària en materia de trànsit sobre l'ús de bicicletes i VMP per tal de regular el seu ús i assegurar una convivència pacífica a la via pública.

La nova ordenança municipal de circulació de bicicletes i vehicles de mobilitat personal, que s’aprovarà properament al Ple Municipal, ha comptat amb les aportacions de la ciutadania, que va poder fer suggeriments i propostes durant un procés de participació obert durant el mes d’abril. El regidor de Policia Local i Protecció Civil, Oriol Serratusell (ECP), ha destacat que el cos policial ha fet una campanya extensa amb la nova reglamentació de la DGT i que la modificació de l’ordenança municipal de vianants i vehicles permetrà “puntualitzar tots aquells punts que no recull la DGT i que la ciutadania ha aportat amb l’objectiu de tenir un bona regulació i garantir la seguretat i la convivència al municipi”

 

Reglamentació

L’ús de bicicletes, patinets i altres VMP ha anat a l’alça en els darrers anys motiu pel qual la Direcció General de Trànsit va incorporar a principi d'any aquest tipus de vehicles al reglament general de vehicles. Els patinets elèctrics i ‘segway’ generalment no poden circular per les voreres i zones per als vianants ni superar els 25 quilòmetres per hora de velocitat i han de complir les normes de trànsit com qualsevol altre vehicle. Un dels punts que resta pendent acordar és la necessitat o no d'una assegurança obligatòria per als usuaris d’aquests vehicles o l’ús obligatori del casc.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari