El menjador social l’Alzina atén 110 persones durant el primer any en funcionament

El servei ha repartit 7.177 menús de dilluns a dissabte, amb la col·laboració d’una trentena de voluntaris de Creu Roja

El menjador social l'Alzina atén cada dia 30 persones
Sílvia Alquézar

El menjador social l’Alzina, ubicat al Centre Cívic de Terra Nostra, ha atès 110 persones –68 homes i 42 dones– durant el primer any en funcionament. Des que va entrar en marxa el 17 de juny de 2013, el servei ha repartit 7.177 menús, de dilluns a dissabte, a l’hora de dinar. El menjador social és una iniciativa de l’Ajuntament amb el suport de l’Assemblea Local de Creu Roja, que coordina una trentena de voluntaris que ha invertit 6.851 hores de feina.

“El balanç és positiu perquè el servei funciona molt bé i els usuaris estan contents amb l’atenció rebuda”, explica la regidora de Serveis Socials, M. Carmen González (CiU), qui ha lloat la feina dels voluntaris, que es dediquen a ajudar altres persones, i la col·laboració de veïns i entitats que han fet donacions per abastir el magatzem del menjador. “Hem arribat a la xifra de 2.580 quilos d’aliments donats”, remarca l’edil.

El servei dóna de dinar diàriament a 30 usuaris –el 60% dels quals, de nacionalitat espanyola–, que són derivats majoritàriament des del departament municipal de Serveis Socials, mentre que un petit grup de beneficiaris prové de Creu Roja.

 

El menjador social l’Alzina també compta amb el treball de dues professionals: una cuinera, que prepara els àpats a les instal·lacions del Centre Cívic, i una educadora social que s’encarrega de fer el seguiment de la situació de cada usuari amb l’objectiu d’atendre altres necessitats que pugui tenir com la higiene i la roba.

En aquesta línia, Creu Roja ha posat en marxa al mes de juny una nova iniciativa sota el nom Espai de sobretaula. Els dimecres després de l’hora de dinar s’ofereixen xerrades sobre temes molt diversos per ampliar els coneixements de les persones que assisteixen al menjador social. “Parlem de com millorar l’economia familiar o  com potenciar l’estalvi energètic, per exemple”, comenta el respon­sable de Creu Roja a Montcada, César Martínez, qui també ha fet un balanç molt positiu del funcionament del servei i de l’atenció als usuaris.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari