Els abonaments socials es poden renovar o demanar fins al 10 d’abril

L’OMIC ha iniciat una campanya per informar dels canvis de la nova normativa

Es poden beneficiar dels abonaments les persones amb pocs recursos econòmics, les famílies nombroses i els pensionistes amb una prestació mínima
SG
L’Oficina Municipal d’Informació a les Persones Consumidores (OMIC) ha posat en marxa una campanya informativa sobre l’adquisició o renovació de l’abonament social de la factura de la llum. Es tracta d’un descompte fixat pel Govern de l’Estat que es pot aplicar a les persones clientes d’una comercialitzadora d’electricitat –amb una potència contractada igual o inferior a 10 kw a l’habitatge habitual– que tinguin contractada la tarifa denominada Preu Voluntari al Petit Consumidor (PVPC). Els ajuts es donen sempre i quan les persones sol·licitants compleixin amb una condició de vulnerabilitat, com ara ser pensionistes amb una pensió mínima vigent de la Seguretat Social, famílies nombroses o unitats familiars amb pocs recursos econòmics.
 
Condicions. Les persones que vulguin acollir-se per primer cop a l’abonament o bé l’hagin de renovar han de presentar les sol·licituds fins al 10 d’abril, a la seva companyia elèctrica contractada. En ambdós casos, s’ha de portar la mateixa documentació. Cal presentar el formulari de l’abonament social complimentat per tota la unitat familiar, fotocòpia del DNI o NIE del titular del punt de subministrament i de tota la unitat familiar i certificat d’empadronament de tothom. En el cas de les famílies nombroses, cal aportar-hi fotocòpia del títol acreditatiu. 
Per a pensionistes, és necessari presentar el certificat de la Seguretat Social que acrediti que tots els membres de la unitat familiar amb ingressos reben la pensió mínima per jubilació o incapacitat permanent. També cal justificar les circumstàncies especials, com tenir reconeguda una discapacitat igual o superior al 33%, ser víctima de violència de gènere o víctima de terrorisme. 
En funció del grau de vulnerabilitat, les companyies apliquen, mitjançant l’abonament social, una bonificació que pot ser d’un 25%, 40% o 50%. Les condicions per les quals s’atorga un descompte o un altre es poden consultar als portals web de les companyies elèctriques o bé adreçar-se a l’OMIC. Tota la documentació s’ha de lliurar a la companyia elèctrica contractada. En cas de dubte, es pot fer una consulta al personal de l’OMIC, que ha insistit molt en la importància de renovar els abonaments socials per poder seguir beneficiant-se dels descomptes a la factura de la llum. Si no es presenta de nou tota la documentació abans del 10 d’abril, a partir d’aquesta data l’abonament quedarà anul·lat automàticament. A Montcada i Reixac, el servei d’atenció a les persones consumidores està situat a l’edifici de l’Ajuntament de Montcada i Reixac, al número 6 de l’avinguda de la Unitat. L’horari d’atenció al públic és dilluns, dimecres, dijous i divendres, de 9 a 14h, i dimarts, de 10 a 13h, i de 15 a 18 h. El telèfon de contacte és el 935 726 747 i el correu electrònic, [email protected]
Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari